Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Yeni-Ateist Bilim Anlayışının Felsefi ve Sosyolojik Analizi

Bilim Ne Değildir?

Alper Bilgili

Bilim Ne Değildir? Gönderileri

Bilim Ne Değildir? kitaplarını, Bilim Ne Değildir? sözleri ve alıntılarını, Bilim Ne Değildir? yazarlarını, Bilim Ne Değildir? yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Aşağılık, pislik, mendebur.
Celal Şengör, tesettürün insan ve toplum yaşamına zararlı olduğuna, dolayısıyla onu yasaklamanın demokrasiye aykırı olmadığına hükmeder.
Sayfa 57 - Doğu Kitabevi
Duvara çerçevelettirmelik...
Felsefe bize çoğu zaman en sorgulanmaz gördüğümüz kabullerimizin temelsiz olduğunu gösterir.
Sayfa 54 - Doğu Kitabevi
Reklam
Nasıl olsa kitle hazır...
Celal Şengör, yeni ateistler gibi bilimi dine karşı işlevselleştirmeye çalışmakta, bilimin sessiz kaldığı yerlerde ise kendi dünya görüşünü bilimin görüşü olarak sunmaktadır.
Sayfa 47 - Doğu Kitabevi
Bu da ayrı bir gerizekalı.
Richard Dawkins, -her ne kadar Kuran'ı hiç okumadığını itiraf etse de- İslâm'ı kötülüklerin anası olarak görür.
Sayfa 40 - Doğu Kitabevi
Karl Marx, dini afyona benzetirken dinin mevcut kapitalist sistem içindeki, ezilen sınıfları rahatlatma ve onların ağrısını dindirme rolüne dikkat çekmektedir.
Sayfa 38 - Doğu Kitabevi
Emile Durkheim, dinlerin toplumsal birlikteliği sağlamada önemli rol oynadığını anlatmıştır.
Sayfa 38 - Doğu Kitabevi
Reklam
Yeni Ateistler, dini kendisine karşı mücadele edilmesi gereken ve mümkünse toplum hayatından tamamen silmesi gereken bir öğretiler bütünü olarak görürler. Bu tavırları nedeniyle onları "militan" olarak tasvir edenler olmuştur.
Sayfa 36 - Doğu Kitabevi
Enfes bir izâh.
İbrahimî geleneğe mensup monoteist dinlere göre Tanrı, insan gözüyle görülemez. Bu dini gelenekte, Tanrı; Kepler ve Newton gibi birçok bilim insanı ve düşünüründe ifade ettiği gibi "eserleri" aracılığıyla bilinir. Aslında kusursuz bir Tanrı'dan da beklenen budur. Tanrı'nın görünmesi O'nun fiziksel bir bedene sahip olması anlamına gelir ki bu durumda Tanrı'nın fizik yasalarına tabi olması ve onlarla kısıtlanması gerekir. Bu durum ise kusursuz bir Tanrı anlayışıyla bağdaşmaz.
Sayfa 34 - Doğu Kitabevi
Gerizekalı.
Sovyet Kozmonot Gherman Titov: Uzay'a gittim ve Tanrı'yı görmedim. Bu Tanrı'nın var olmadığı anlamına gelir.
Sayfa 31 - Doğu Kitabevi
Ne?
Celal Şengör
Celal Şengör
, Atatürk'ün, Platon'dan daha büyük bir filozof olduğunu iddia etmektedir.
Sayfa 23 - Doğu Kitabevi
Reklam
Evrim teorisinin, dini hassasiyeti olan kitlelerce benimsenememesinin bir nedeni de, teorinin yeni-ateistler tarafından dine karşı bir şekilde konumlandırılmasıdır.
Sayfa 20 - Doğu Kitabevi
Celal Şengör
Celal Şengör
, zamanla, bilimi savunan ve bilimin toplum tarafından sevilmesi için uğraşan bir bilim insanı olmaktan uzaklaşmış, bilimi ve bilim tarihini kendi ideolojik görüşlerini desteklemek için bir araç olarak kullanan, bilime hayalindeki seküler toplumu yaratmada başrolü uygun gören bir yazara evrilmiştir.
Sayfa 13 - Doğu Kitabevi
Bilimin sessiz kalması gereken konularda zorla konuşturularak yıpratılmasından ve uzun vadede toplum nezdinde itibarsızlaştırılabileceğinden endişe ediyorum.
Sayfa 9 - Doğu Kitabevi
Kanaatim; Türkiye'de halk arasında bilime duyulan ilginin söylem düzeyinde kaldığı, bilimin sokaktaki insan için daha derin bir anlam ifade etmediğidir.
Sayfa 8 - Doğu Kitabevi
İskoçya Charles MacFarlane, 1828'de İstanbul'a gerçekleştirdiği ziyaretinden sonra kaleme aldığı eserinde sıradan Türklerin bilime ve sanata karşı hiçbir ilgi duymadıklarını aktarır.
Sayfa 7 - Doğu Kitabevi
497 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.