Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Ebedi Barış Üzerine Felsefi Deneme

Immanuel Kant

Ebedi Barış Üzerine Felsefi Deneme Hakkında

Ebedi Barış Üzerine Felsefi Deneme konusu, istatistikler, fiyatları ve daha fazlası burada.

Hakkında

..Hollandalı bir hancının, mezarlık resmi çizilmiş panosunun üstünde yazan bu yergili yazının: Genel olarak tüm insanları mı, hususi savaştan başka bir şey düşünemeyen hükümdarları mı, yoksa kendilerini tatlı hayallere kaptıran filozofları mı hedeflediğini düşünmeye gerek yoktur. Bu denemenin yazarı, denemesini aşağıdaki şarta bağlı yayınladığını söyler: Pratik politikacılar, siyaset kuramcılarını, ilkelerini deneyimlerine dayandıran devlete aptal fikirleriyle hiçbir zarar veremeyecek salt ukalalar ya da bilge bir devlet adamının kolaylıkla üstünlük kurabileceği çaylaklar olarak görüp onlara karşı küçümser ve kibirli bir tavır takınmaktadırlar. Bundan dolayı, iki grup arasında herhangi bir karşıt görüş olması halinde, pratik devlet adamı, teorik politikacı tarafından herhangi bir kötü amaç gütmeden ileri sürdüğü düşüncelerinin ardında devlete karşı bir tehlike aramaksızın her daim tutarlı bir şekilde hareket etmelidir. İşte bu açık kapıyla (clausula salvatoria) yazar bütün kötü niyetli yorumlamalara karşı kendini açık bir biçimde koruma altına almak istemektedir...”
Tahmini Okuma Süresi: 1 sa. 15 dk.Sayfa Sayısı: 44Basım Tarihi: 2020İlk Yayın Tarihi: 1960Yayınevi: Gece kitaplığı
ISBN: 9786257268448Ülke: TürkiyeDil: TürkçeFormat: Karton kapak
Reklam

Kitap İstatistikleri

Kitabın okur profili

Kadın% 31.7
Erkek% 68.3
0-12 Yaş
13-17 Yaş
18-24 Yaş
25-34 Yaş
35-44 Yaş
45-54 Yaş
55-64 Yaş
65+ Yaş

Yazar Hakkında

Immanuel Kant
Immanuel KantYazar · 33 kitap
Immanuel Kant, 22 Nisan 1724 – 12 Şubat 1804 (Königsberg) tarihleri arasında yaşamış olan Alman filozofu. Alman felsefesinin kurucu isimlerinden biri olmuş ve felsefe tarihinin kendisinden sonraki dönemini belirleyici olarak etkilemiştir. Yaşamı Kant, eleştirel felsefenin babası olarak kabul edilir. Doğu Prusya'nın Königsberg (Kaliningrad) kasabasında doğdu. Hep burada yaşadı. Üniversite eğitimi sırasında birkaç yıl öğrencilere özel dersler verdi. Eğitimi sırasında Leibniz ve Woolf'dan etkilendi. 1755 tarihinde doçent derecesi aldıktan sonra üniversitede çeşitli sosyal bilimler alanlarında dersler vermeye başladı. Kant başlangıçta fizik ve astronomi alanında yazılar yazdı. 1755 yılında "Evrensel Doğal Tarih ve Cennetlerin Teorisi" adlı eserini yazdı. 1770 yılında Königsberg'de mantık ve metafizik kürsüsüne atandı. 1770'den sonra Hume ve Rousseau etkisiyle eleştirel felsefesini geliştirdi.12 şubat 1804'de Königsberg'te öldü. Felsefesi Modern felsefenin gelişim seyrine uygun olarak bilgi kuramını ön plana çıkartmıştır. Kant'ın gözünde bilim, liderleri kesin olan ve yöntemleri, ancak Hume'unki gibi felsefi bir kuşkuculuk benimsendiği zaman sorgulanabilen evrensel bir disiplindir. Bilim yansızdır ve nesneldir. O, felsefedeki ilk ve temel misyonunun bilimi temellendirmek, daha sonra da ahlakın ve dinin rasyonelliğini savunmak olduğuna inanmıştır. Bu amacı gerçekleştirmek için, hem Descartes'ın rasyonalizminden ve hem de Hume'un empirizminden önemli gördüğü öğeleri alarak, transsendental epistemolojik idealizm diye bilinen kendi bilgi kuramını geliştirmiş, yükselen bilimin felsefi temellerini gösterdikten sonra, özgürlük ve ödev düşüncesine dayanarak Hristiyan ahlakını savunma çabası vermiştir. O, fenomenal gerçeklikle, yani bizim duyular aracılığıyla tecrübe ettiğimiz dünya ile numenal gerçeklik, yani duyusal olmayan ve hakkında bilgi sahibi olunamayacak dünya arasında bir ayrım yapmıştır. Kant öğretisiyle bilimsel bilginin olanaklı olduğunu göstererek, Newton fiziğini temellendirir, fakat varlığın genel ilkeleri, Tanrı'nın varoluşu, ruhun ölümsüzlüğü gibi konuları ele alan geleneksel metafiziği olanaksız hale getirir. Çünkü, metafizik alanında, ruh, Tanrı, evren kavramlarını düşündüğümüz zaman, burada duyu-deneyi tarafından sağlanan malzeme bulunmaz. Bilginin iki temel öğesinden biri olan deney, tecrübe öğesi metafizik alanında söz konusu olmadığı için, akıl burada antinomilere düşer. Öyleyse metafizik alanında bilimsel bilgi olanaklı değildir. Bununla birlikte, Kant görünüş-gerçeklik ya da fenomen-numen ayrımını insan varlığına uygulayarak, ahlak olanağını kurtarır.