Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Film Biçimi

Sergei Eisenstein

Film Biçimi Hakkında

Film Biçimi konusu, istatistikler, fiyatları ve daha fazlası burada.

Hakkında

Eisenstein bu kitabında öncelikli olarak sinemaya atılmadan önceki tiyatro deneyimlerine, Japon Kabuki tiyatrosunun etkilerine, sanatın temel kuralı olarak gördüğü kurguda çatışma anlayışına, kendisinin geliştirdiği kurgu kavramlarına, 'içinden konuşma' tekniğinin özelliklerine, sessiz sinemadan sesli sinemaya geçişin getirdiği zorluklarla imkânlara, Sovyet sinemasının gelişimine, Griffith'in kendisi gibi genç sinemacılar üzerindeki etkilerine ağırlık verir. Film Biçimi okura, sinema alanının yanı sıra, çok geniş bir kuramsal yelpazenin ufkunu da göstermektedir… (Tanıtım Bülteninden)
Çevirmen:
Nijat Özön
Nijat Özön
Tahmini Okuma Süresi: 13 sa. 9 dk.Sayfa Sayısı: 464Basım Tarihi: Nisan 2014İlk Yayın Tarihi: 1985Yayınevi: Agora Kitaplığı
ISBN: 9786056466946Ülke: TürkiyeDil: TürkçeFormat: Karton kapak
Reklam

Kitap İstatistikleri

Kitabın okur profili

Kadın% 20.0
Erkek% 80.0
0-12 Yaş
13-17 Yaş
18-24 Yaş
25-34 Yaş
35-44 Yaş
45-54 Yaş
55-64 Yaş
65+ Yaş

Yazar Hakkında

Sergei Eisenstein
Sergei EisensteinYazar · 10 kitap
Sergey Mihayloviç Ayzenştayn (Rusça: Сергей Михайлович Эйзенштейн; 23 Ocak 1898, Riga-ö. 10 Şubat 1948, Moskova), Sovyet sinema yönetmeni ve kuramcısı. Rusya'da 1910'lu yıllarda hareketlere çok genç yaşta katılan Eisenstein, 1920'lerin başında avangard tiyatro ve sanat dünyasıyla temas kurdu ve Moskova'daki Proletkult Tiyatrosu`na girdi. Kısa sürede büyük gelişme göstermesiyle birlikte sanat yönetmenliği, yönetmenlik yapmaya başladı. Mekân ve kurgu konusunda kendisini kısıtlamamak için tiyatroyu bırakıp sinemaya yöneldi. İlk filmi Grev'de(1925) yeni bir temsil alanı, anlatı dünyası, kahraman tipi yarattı. Mekân gerçek bir metalurji fabrikasıdır. Kahraman kitleler, insan topluluklarıdır ve bireyler daha arka planda kalır. Anlatı biçimi ve çekim montajı hemen göze çarpar. Zaten Eisenstein`a göre iyi kurgulanmış bir montaj sadece sahneleri birbirine bağlamakla kalmaz, aynı zamanda izleyicinin hislerini istenilen yöne çekebilmek ve seyirci kitlesini heyecanlandırmak için de iyi bir yoldur. İkinci filmi Potemkin Zırhlısı (sessiz film 1925), tüm zamanların en etkileyici filmlerinden biri olarak sinema tarihine altın harflerle kazındı. Film 1905 Bolşevik İhtilalini anlatması için devlet tarafından sipariş edilmiş olmasına rağmen, Eisenstein filmi yepyeni montaj teknikleri, estetik anlatımı ve etki yöntemleriyle basit bir propaganda filmi olmanın çok ötesinde bir klasik haline getirdi. Meksika'da yaşadığı skandalın ardından partiden ayrıldığı söylentilerinin dolaşmasının yanı sıra şekilci olduğu söylenerek eleştirilerin hedefi olmuştu. Eisenstein bütün suçlamaları kabul etti ve Sovyetlere döndükten sonraki ilk filmi olan "Aleksandr Nevskiy (film)"i Mosfilm Stüdyolarında 1938'de çekti. Sovyetlerde büyük bir ilgi ile izlenen film diğer ülkelerde düş kırıklığına uğramıştı. "Korkunç İvan (film)"(İvan Grozni)'ın birinci bölümünü 1944, ikinci bölümünü 1946'da çevirdi. Korkunç İvan'ı eleştirel bir dille anlatan ikinci bölümü Stalin tarafından yasaklandı ve Stalin ölene değin yayınlanmadı. Filmin üçüncü bölümü çekilemedi. Son filmlerinde yurtseverlik ve kahramanlık temalarını işledi. 50. yaş gününden birkaç gün sonra hayatını kaybetti.