Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Folk Devils and Moral Panics

Stanley Cohen

Folk Devils and Moral Panics Gönderileri

Folk Devils and Moral Panics kitaplarını, Folk Devils and Moral Panics sözleri ve alıntılarını, Folk Devils and Moral Panics yazarlarını, Folk Devils and Moral Panics yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Totaliter baskı sistemi arttırıldıkça ve toplumsal denetim mekanizmaları sertleştirildikçe sapma çoğalmasını tetikleyecek medyanın ve siyasal erkin "duyarlılaştırma" ve nefret nesnesi yaratma çabası da ağırlık kazanabilmektedir.
Sayfa 20
Dolayısıyla siyasal şiddetin yönelimi başta olmak üzere, tekinsizliğin kol gezdiği, birta­kım sabitliklerin gelişmediği bir toplumsal iklimde, her an her birey veya grup suçlu şekilde damgalanabilme, şeytanlaştırılabilme ve ahlaki panik konusu olma ihtimaline sahiptir.
Sayfa 19
Reklam
Cohen, Modların ve Rockerların "halk düşmanı" şeklinde kod­lanma süreci ile ahlaki panik arasındaki ilişkiyi "sapkınlık çoğalması" modeliyle açıklamaya çalışır.
Sayfa 12
İşaret edilen ahlaki bariyerlerin gazeteciler, din görevlileri, politikacılar ve diğer kanaat önderleri tarafından tahkim edilmesine ve uzmanların görüşleriyle de desteklenmesine vurgu yapar.
Sayfa 12
Sosyal düzen­sizliğin nedeni, huzursuzluğun ve ahlaki çözülüşün sebebi olarak görülenler, ahlaki girişimcilerin geniş ağı sayesinde bu yönde etiket­lenir, sapkınlık abartılır, paniğe dönüştürülür, sapma genişlemesi veya dalgası yaratılmış olur.
Sayfa 11
Medya bu süreçte, hem ahlaki paniğin örgütleyici­si hem de toplumsal denetim sisteminin önemli bir parçası haline gelmektedir. Genç gruplara yönelik stereotipleştirmelerin toplumda hayat bulmasında medya kritik bir rol oynamaktadır.
Sayfa 11
Reklam
Cohen'e göre toplumsal denetim mekanizmalarında rol oynayan tüm kurumsal ağların (medya, polis, mahkemeler ve diğerleri) kolektif hareketiyle veya ahlaki seferberliğiyle belirli gruplar sapkın şeklinde tanımlana­ bilmekte, etiketlenebilmekte ve halk düşmanı şeklinde algılanabil­mektedirler.
Sayfa 11
Her değişim istenci; gerek ge­leneksel kültürde, gerekse egemen iktidarın tüm bileşenlerinde riskli görülebiliyor, kimi zaman da "sapma" olarak tanımlanabiliyordu. Ahlaki panik kavramını doğurtan ve sosyal bilimcilerin gündemine girmesine yol açan toplumsal bağlam da bu genel çerçeve oluyordu.
Sayfa 10
Toplumsal değişimin en tipik boyutlarından birini kuşaklar arasındaki farklılaşmalar ve yeni ku­şağın benimsemeye başladığı tarzlarla hakim kültür arasındaki ilişki oluşturuyordu.
Sayfa 9
Ahlaki panik, birtakım olaylara, davranışlara, kişi ya da gruplara yönelik polis gücü, mahkemeler, politikacılar/ hükümet gibi formel iktidar bloğu ile medyanın göstermiş olduğu ilginin kamuoyunda aşırı ve abartılı bir şekilde tepkiye dönüştürül­mesine göndermede bulunur.
Sayfa 8
Reklam
Bazı insanlar yeterli ve hoşça vakit geçirme imkanı olmamasını vandalizm ve yıkıcılığın bahanesi olarak görse de, bence bunun sebebi aptallıktan ve diğer insanlara ve toplumun mülküne gösterilmesi gereken saygının eksikliğinden başka bir şey değil.
Sayfa 133Kitabı okudu
Her toplum sapkınlığa neyin sebep olduğuna dair bir dizi fikre- örneğin, bu davranış bir hastalıktan mı yoksa bilerek, isteyerek mi yapılmıştır?- ve tipik sapkına dair bir dizi imgeye- masum bir delikanlı mı yoksa psikopat bir haydut mu ?- sahiptir ve bu kavramlar söz konusu davranışa verilen tepkileri şekillendirir. Sanayileşmiş toplumlarda,bu tür fikirlere kaynak oluşturan bilgiler her zaman ikinci elden elde edilir. Yani bilgi, topluma medya tarafından işlenmiş olarak ulaşır ve bu da söz konusu bilginin, neyin “haber değeri" taşıdığına, bunun nasıl elde edilmesi ve sunulması gerektiğine dair farklı yaklaşımlara tabi olduğu anlamına gelir.