Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Gündelik Hayatın Eleştirisi 1

Henri Lefebvre

Gündelik Hayatın Eleştirisi 1 Sözleri ve Alıntıları

Gündelik Hayatın Eleştirisi 1 sözleri ve alıntılarını, Gündelik Hayatın Eleştirisi 1 kitap alıntılarını, Gündelik Hayatın Eleştirisi 1 en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
"İşin komik yanı, her beşeri kum tanesinin kendini yalnızca ayrı değil, son derece özgün de sanmasıdır. Oysa, bir kum tanesine en fazla benzeyen şey bir diğer kum tanesidir. Burjuva bireyciliği, kendi olma, kendi kalma tarzında, kelimelerinde, jestlerinde, gündelik alışkanlıklarında (yemek ve dinlenme saatleri, eğlenme ve oyalanma, moda, fikir, görüş) tuhaf bir şekilde birbirine benzeyen bireylerin tatsız ve gülünç tekrarını içerir... İnsan gerekliğinden yoksun birey, hakikatten de yoksundur."
Din bütün insani(yani "gayriinsani) yabancılaşmayı elinde toplamıştır. Onun gücü gündelik yaşama nüfuz etmesinden gelir. Hem insanın dışında bir törensellik, resmi bir gösterişlilik, ulus dışı bir devlet, soyut bir teori yarattı. Hem de aşırı incelik ve kesinlikle işleyen psikolojik ve ahlaki bir teknik.
Sayfa 229Kitabı okudu
Reklam
Ben bu kitabı bu zamana kadar nasıl es geçtim!
İmgeler alanında cinselliğin ortaya çıkışı başlı başına bir inceleme konusudur. Çağımız her bir cinsin emaresi olan giysilere, bedene ve çıplaklığa cinsel sorunlara yasak getiren bazı gülünç tabuların ortadan kalktığına tanık oldu. Artık her yerde magazin sayfalarında, tv'de, vitrinlerde cinsellik ve çıplaklık sergileniyor ve cezbediyordu. Teşhir edilen cinsellik ve çıplaklık boş zaman etkinliğinin bir parçası olarak çalışmanın olumsuz etkilerini nötralize ediyor gibi görünse de bu cinsellik hüzün vericidir, yorgun ve yorucu bu erotizm mekaniktir. İş hayatından cinselliğe kaçış aslında genel bir nevroza denk düşmektedir. Cinselliğin bu zincirinden boşanmasında aslında bir şehvet yoktur. Bu bakış açısından biz erotizmi iffetsizlik ya da çocukluğu yozlaştırıcı diye eleştirmiyoruz. Biz modern erotizmde gerçek şehvetin yokluğunu, güzellik ya da zerafet, ateşlilik ve iffet, arzu nesnesi üzerinde erkin ve şehvetin yokluğunu eleştiriyoruz.
Devletin olduğu yerde, bireysel insan kendi genelliğini, türsel insan varlığını devlette bulur; bunu da kurgusal bir topluluğun hayali üyesi olarak gerçekleştirir.
Sayfa 95 - Sel YayınlarıKitabı okudu
Ailemizden, çevremizden, sınıfımızdan insanlarla yan yana yaşıyoruz. Sabit bir izlenim olan yakınlık, onları tanıdığımızı, bizim için onların tanımlı sınırlan olduğu ve bizim için olan tanımlı sınırların onlar için de olduğu düşüncesini bize verir. Onlan tanımlarız (Pierre şudur, Paul budur) ve değerlendiririz. Kendimizi onlarla özdeşleştirebiliriz ya da onları kendi dünyamızdan dışlarız. Oysa, aşina olan şey, aşina diye biliniyor demek değildir.
din= kapitalist çalışma
Dinde insan imgeleminin, beyninin, yüreğinin kendiliğinden etkinliği nasıl bireyden bağımsız şekilde işliyorsa - yani yabancı, kutsal veya şeytani bir etkinlik gibi. işçinin etkinliğide kendinden etkinlik değildir. Bir başkasına aittir, benliğin yitirilmesidir.
Reklam
"Sahte bir dünya keşfediyoruz: Öncelikle bu bir dünya olmadığı için ve kendini gerçek gibi gösterdiği için ve gerçeğin yerine tersini ikame ederek gerçeği yakından takip ettiği için sahtedir. Örneğin, gerçek mutsuzluğun yerine mutluluk kurguları koyarak, gerçek mutluluk ihtiyacına kurguyla cevap vererek bunu yapar. Ya da iğrenç mutsuzluğun yerine dramatik bir mutluluk koyar. Ve bu böyle devam eder... "
Sayfa 41 - Sel YayıncılıkKitabı okudu
Son söz
Doğadan bunca uzak bir yaşamda artık anlamı olmayan antik bilgelikten yoksun kalmış modern insan, doğa üzerindeki güç üzerinde temellenen yeni bir bilgelik bulamadı. Kendini anlamasını, tutkularını yönlendirmesini, yaşamını yönetmesini sağlayacak daha incelikli teknikleri kimse onun için oluşturmadı. Bedenimizde ve ruhumuzda olup bitenden çok atomlarda ya da yıldızlarda olanları biliyoruz. Dolayısıyla gündelik hayat hala Marksist teorisyenlerin "hakim olunamayan kesim" diye adlandırdıkları şeyin parçasıdır.
Sayfa 250Kitabı okudu
İşçi ne kadar servet üretirse kendisi de o kadar yoksullaşır. Ne kadar çok meta yaratırsa kendisi de bir meta olarak o kadar ucuzlar. Şeyler dünyasının artan değeriyle orantılı olarak insanlar dünyası değersizleşir.
Boş vakit kazanmak için çalışılır ve boş vaktin tek bir anlamı vardır; çalışmanın dışına çıkmak. Cehennemi döngü.
Reklam
İnsan olabileceği şeyi çelişki ve parçalanma içinde doğaya ve kendine karşı mücadele içinde olur.
Sayfa 184Kitabı okudu
Hegel, gündelik hayatın eleştirisine epigraf olacak özetleyici bir ifadede "aşina olunan bilinmez." der. Aşina, aşinalık insanları örter ve onlara tanıdığımız bir maske vererek onları bilmemizi güçleştirir. Eksik bir maskedir bu. Ama hiç yanılsaması da yoktur. Gerçektir, gerçeğin bir parçasıdır. Maskeler yüze, deriye yapışır; deri, ten, maske halini alır.
...onlara hiç inanmamaya başladığımızda tanrılar ve fikirler büyük bir sanat malzemesi olurlar.
İnsanları daha iyi görebilmek için, onlarla aramıza uygun ve iyi bir mesafe koymamız gerekir . Tıpkı gözlerimizin önündeki nesneler gibi ,.
160 öğeden 16 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.