Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Hz. Şit - Fusûsu'l Hikem 2

Cemâlnur Sargut

Hz. Şit - Fusûsu'l Hikem 2 Gönderileri

Hz. Şit - Fusûsu'l Hikem 2 kitaplarını, Hz. Şit - Fusûsu'l Hikem 2 sözleri ve alıntılarını, Hz. Şit - Fusûsu'l Hikem 2 yazarlarını, Hz. Şit - Fusûsu'l Hikem 2 yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Izdırap, hançer gibi göğsüne dalıp çıkarken bile acını belli etme.
Sayfa 31 - Nefes YayınlarıKitabı okudu
Reklam
Aşk öyle bir enerjidir ki, dağıtır ve toplar.
Sayfa 28 - Nefes YayınlarıKitabı okudu
Allah kendi hakikatini bazen katilden, bazen saidden, bazen de şakiden zuhur ettirir.
Sayfa 24 - Nefes YayınlarıKitabı okudu
Hak’kın her sıfatına karşı kendinde bir şey bulursun.
Sayfa 12 - Nefes YayınlarıKitabı okudu
“Sevene nefes gerekir yoksa, sevgiye takati yetmeyeceği için perişan olurdu.” -Kâşâni-
Sayfa 11 - Nefes YayınlarıKitabı okudu
Reklam
Akıl ancak zıtları gördüğü zaman birliği idrak eder.
Sayfa 10 - Nefes YayınlarıKitabı okudu
Aşk beni ârif etti, inceltti zârif etti Ben aşkı bilmez idim, içerim târif etti
Nefes Yayınları - Mevlana
Benim, iki cihanda dileğim ve hedefim sensin diye söyleyecek oldum
Sayfa 141 - Nefes Yayınları
Seven benim! Sevdiğim de ben!
Sayfa 128 - Nefes Yayınları
Reklam
Gerçek odur ki, gönül sefâyı cefâdan ayırt edebiliyorsa, henüz dünya ve vücut iklimindedir.
Sayfa 120 - Nefes Yayınları
Aşk yolu belâlıdır Her kârı cefâlıdır Cânından ümidin kes Cânâna irem dersen
Sayfa 27 - Nefes Yayınları
Bütün âlem Allah'ın birliğinin, çeşitli aynalardaki tecellîsinden ibârettir. Aslında ortada aynaya bakandan başkası yoktur.
Sayfa 22 - Nefes Yayınları
Nefs nedir diye sormak, ben kimim diye sormakla aynı şeydir. O halde nefs kendidir ve nefsin her bir ânı nefes diye adlandırılır. Her an nefs için tekamül fırsatıdır. "sûfi ânın çocuğudur." hadîsini bu anlamda incelersek, bu tekâmül fırsatını hissedenin, sûfi olduğu anlaşılmaktadır. Öyleyse her an tekamül imkanı olan nefs, Allah'a
Kulda tecelli eden ismin kendi hakikatini (yani Allahtaki tecellisini) idrak etmesi, o ismin şefaatidir. İnsanın içini bilmesi, yani maddi vücudunu değil de kendindeki manayı idrak etmesine şefaat denir. Bu da Şît Peygamber'e ait bir ilimdir. İnsanın ismi, zatı tecelliye ulaşınca sahip olduğu diğer isimler de aşikar olup insan bu sayede arif olur. Kişinin kendi hakikatini bulma kabiliyetine Allah vergisi denir. Yani ikramın anahtarı Allah ın elindedir. Velhasıl Âdem, yani arif olmak, Şît olmayı gerektirir. Arif olandan bu ilim aşikar olur. Çocuğun babasının sırrı olmasının, manası budur. Yani ariften maârif doğar. Cemalnur Sargut hz şît
46 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.