Kalbin Uyanışı

Molla Sadra

Kalbin Uyanışı Hakkında

Kalbin Uyanışı konusu, istatistikler, fiyatları ve daha fazlası burada.
8/10
2 Kişi
16
Okunma
4
Beğeni
955
Görüntülenme

Hakkında

Elinizdeki eser Sadrâ’nın irfanî kitaplarından biridir. Ancak bu kitabı sıradan bir tasavvuf kitabı olmaktan öte türünün seçkin, farklı ve değerli bir ferdi kılan şey; tam bir tasavvuf metafiziği inşa etme yönünde bir özelliğe sahip olmasıdır. Belki bu yönden eser, Sadreddin Konevî’nin eserleri ile mukayese edilebilir. Zaten eser Konevî çizgisinde inşa edilmiş olduğundan Konevî’ye ait uzun alıntılar ihtiva etmektedir. Kitabın iki esas meselesi vardır: birincisi varlık, ikincisi ise birlik/tevhid. Ayrıca Sadrâ, tevhid meselesine İşrâkî açıdan da bakmıştır. Bu anlamda kitap tam bir monoteist felsefî anlayış üzere yazılmıştır, denebilir.
Çevirmen:
Fevzi Yiğit
Fevzi Yiğit
Tahmini Okuma Süresi: 4 sa. 5 dk.Sayfa Sayısı: 144Basım Tarihi: Kasım 2018Yayınevi: Önsöz Yayıncılık
ISBN: 9786055030674Ülke: TürkiyeDil: TürkçeFormat: Karton kapak
Reklam

Kitap İstatistikleri

Kitabın okur profili

Kadın% 60.0
Erkek% 40.0
0-12 Yaş
13-17 Yaş
18-24 Yaş
25-34 Yaş
35-44 Yaş
45-54 Yaş
55-64 Yaş
65+ Yaş

Yazar Hakkında

Molla Sadra
Molla SadraYazar · 7 kitap
İran'ın Şiraz kentinde doğdu. Felsefe, kelam, hadis ve tefsir çalışmaları için önce kazvin'e (1591) daha sonra isfahan'a (1597) seyahat etti. On iki imam Şiiliğinin İmamiye önemli merkezlerinden olan bu şehirlerde Mir Damad ve Bahaüddin Amili'nin talebeliğinde bulundu. Eğitimini İsfahan'da tamamladıktan sonra felsefesini ortaya koyan aynı zamanda iran'daki kum şehrinin yakınlarındaki kahak adındaki köyde geçirdiği on beş yıllık zühd hayatından edindiği tecrübelerinin etkisini yansıtan Esfar'ul Erbaa (dört sefer) adlı eserini verdi. İranlılar tarafından ülkelerinin en büyük filozofu olarak kabul edilen molla sadra akılcılıkla sezgiciliği biraraya getirerek Hikmet'ul Mutealiye (Aşkın Hikmet) ekolünü kurmuştur. Molla Sadra'nın felsefesi Ibn-i Sina meşşailiği, Sühreverdi'nin İşraki felsefesi, Muhyiddin Arabi'nin, Nazari irfan ekolü ve Oniki İmam şiiliği'nden etkilenmiştir. eserlerinde islam düşünce dünyasındaki akılcı, sezgici, nas ekollerini farklı bir sentezde biraraya getirmeye çalışmıştır. Hayatının sonlarına doğru şiraz'a döndü. muhammed bakır meclisi gibi bazı oniki imam şiiliğine mensup kelamcılarınca sapkınlıkla suçlandı ancak mensubu olduğu ailenin gücü sebebiyle yazmaya devam edebildi. Hac yoluna çıktığında Basra'da yaşamı son buldu ve günümüzde Irak'a ait topraklara defnedildi.