Mimoslar (Hümanitas Yunan ve Latin Klasikleri)

·
Okunma
·
Beğeni
·
339
Gösterim
Adı:
Mimoslar
Alt başlık:
Hümanitas Yunan ve Latin Klasikleri
Baskı tarihi:
Kasım 2007
Sayfa sayısı:
112
Format:
Karton kapak
ISBN:
9789759971090
Kitabın türü:
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Kabalcı Yayınevi
Baskılar:
Mimoslar
Mimoslar
Şiirlerinden Dor kökenli olduğu anlaşılan Herodas (İÖ III. yüzyıl), Mısır kralı Ptolemaios Philadelphos'un İskenderiye'sinde yaşamıştır ve şair Kallimakhos ile Theokritos'un çağdaşıdır. Herodas'ın günümüz okuruna ulaşması, 1889 yılında Mısır'da yapılan bir kazıda bir papirüs rulosunun bulunmasıyla olmuştur. 1891 yılında F. G. Kenyon, British Museum'ca satın alınan bu papirüs rulosunu yayımlayınca Herodas'ın şiirleri yüzlerce yıl sonra gün ışığına çıkmıştır. Herodas, gülünç olayların taklit edildiği bir drama türü olan mimoslar yazmıştır. Çoğu kez iki ya da üç kişilik küçük dramatik sahnelerden oluşan bu mimoslarda günlük yaşamdan seçilen kişiler yer almaktadır. Herodas seçtiği bu kişileri sıradan tasaları, eğlenceleri, küçük tutkuları ve boşboğazlıklarıyla yaşamlarının günlük akışı içinde gösterir. Derin karakter incelemelerine ya da ahlaksız analizlere yer vermediği şiirleri son derece gerçekçi bir gözlem niteliğine sahiptir. Şair Hipponaks tarafından geliştirilen ve bu gerçekçi ifade tarzını oldukça iyi yansıtan kholiambos vezniyle kaleme aldığı, yalın ve nesnel tasvirlerle ördüğü, halk dilinden aldığı sözcüklerle, deyim ve atasözleriyle bezediği şiirlerinde erdemleri ve kusurlarıyla toplumu olduğu gibi yansıtır. Bu bakımdan Herodas'ın Mimoslar'ı bir dönemin günlük yaşamına ayna tutan önemli bir eserdir
124 syf.
Selam
.
M.Ö. üçüncü yüzyılın ilk yarısının İskenderiye şiiri olan, Dor'lu Herodas'ın kitabı, Mimoslar bir dönemin günlük yaşamını en güzel yansıtan, önemli bir eserdir.

Mimos: Yunan kültüründe günlük hayatın diyaloğu şeklinde ve Syrakusai halkının kullandığı dille düzgünsüz olarak çizilmiş levhalarıdır, bunlara bir nevi gülünç halk oyunları da dene bilir. Ve grup gösterileri şeklinde icra edilir.
Epikharmos tarafından yaratılmıştır.

Yunanistan'ın Helenistik döneminde sıradan insanların, eğlenceleri, tutkuları, günlük yaşamını konu alır. Kısa, kolay okunan, bir yandan değişmeyen insan özellikleri ve köleliğin gündelik vahşetinin tasviri, edebi ve öğrenilmiş parçalardır, ancak aynı zamanda 'gerçek yaşamı', yalın ve nesnel tasvirlerle, halkın diliyle, deyim ve atasözleriyle süslenmiş olan şiirlerinde, o dönemin toplumunu, kusurlarıyla, olduğu gibi yansıtmış. Yarı, tiyatral, meddah vari, nasıl desem, dram tarzı mimoslar, dönemin komedi unsuru olarak kaleme alınmış.


Eski Yunan halk kültürünü tanımada önde gelen şairlerdendir Herodas. Antik Dönem meraklılarına gayet doyurucu eğlendirici bir eser, alın okuyun demem, tabi, bu tarz meraklıları harici.
.
.
.
Sevgiyle kalın, evde kalın, hoşçakalın #leylidevranca
.
124 syf.
·1 günde·6/10
https://www.instagram.com/mimirtells/ (Kitap incelemeleri, önerileri, eleştirileri ve alıntılar için.)

Puanım 3/5.

Herodas, bazen Herondas, mimos türünde eserler yazmış Kos'lu Yunan şair. MÖ 3. yüzyılda yaşandığı düşünülüyor. Mimos, mimiambos da deniyor, özünde bir drama türü. Günlük hayattaki gülünç olayların kısa bir şekilde birkaç karakterler anlatıldığı çok fazla bilinmeyen bir tür. Kitabın ilgimi çekmesinin sebebi de buydu. Daha önce mimos okumamıştım fakat Herodas'tan sonra araştırma yaptım.

Kitabı genel olarak beğendim fakat üzerine çok konuşulacak şey yok. Kerhaneci Battaros ve Bir Düş adlı mimoslar özellikle hoşuma gitti. Fazla uzun olmayan çerezlik güzel bir kitap. Antik Yunan ve Roma edebiyatına, kültürüne ilgi duyanların bakması gerektiğini düşünüyorum.
124 syf.
·1 günde·Puan vermedi
M.Ö. 3. yüzyılda doğduğu belirtilen Yunan şairi Herodas’ın kaleme aldığı mimoslar, günümüz insanlarına 19. yy. sonlarında ulaşmıştır. Andre Bonnard’ın da takip ettiği bu mimoslar kendi tabiri ile tamamen bir gerçekçilik üzerine kurulmuştur. Çağdaşlarının aksine, kahraman edebiyatı dedikleri tutumdan ayrı bir konumda yer edinmiştir. 13 adetten oluşan mimoslara göz attığımızda bunun doğruluğunu görmemiz kaçınılmazdır. Hakikaten de nâra atmaktan çok tamamen kendi kahramanlarını konuşturan bir tiyatro dalıdır mimoslar. Ki Herodas bunu kendi yöntemiyle, yani mimos ile iambos’u birleştirerek mimiambos’u yaratmıştır. Tiyatronun ilk tohumlarının atıldığı dönemlerde bulunmasına rağmen, Herodas’ın mimosları kısalığı bakımından tiyatroya uygun görülmemiştir. Çünkü o halkın gündelik sokak ağızlarıyla yapıtlarını süslemiştir. Bir kunduracı ile bir Leydi’nin minik ayağı nasıl ilişki kurduysa, kerhaneci Battaros’un fahişelerine yapılan saldırı dolayısıyla yargıçlarla arasında geçen konuşmasıyla da aynı ilişkiyi kurmuştur.

Günümüz argo kelimelerinin 23 asır öncesinde de aynı, hatta daha şiddetli, aynı zamanda daha güzel olarak devam etmiş olduğunu da gözlemliyoruz. Bütün bunlar insanlar arası münasebetlerin yaşamın her döneminde aşağı yukarı olduğunu gösterir nitelikte. Tek fark, bugün teknolojinin vermiş olduğu imkanlarla yapılan bir espriye verilen yanıt bir gülme işaretiyse, o günde de Çöpçatan Gyllis’in kaba, bir o kadar da şehvetli sözlerine verilen ağız dolusu kahkahalar. Birinde uzaktan görmeden bir kısa tebessüm, birinde ise ağızlarının içindeki küçük dili görecek kadar yakınlaşan insanlar. Shakespeare bu kadar güzel şiir yazmasını, bu kadar içten bir dile sahip olmasını, baktığı menekşe gözlü bir Leydi’ye mi borçludur acaba, kim bilir? Klavyenin üzerinde gezen bir elle, sevdiğinin saçlarını okşayan bir elin sarfedeceği sözler aynı olur mu hiç?
112 syf.
·Beğendi·8/10
Zamanın gündelik hayatına çok önemli ve gerçek bir bakış bu kitap, hele ki beni şok eden bir kaç konuyu bu kitapda görüp araştırmıştım, sonuçta insan oğlunun karakterinin ana temelde çok da değişmediğini gayet güzel bir şekilde görebiliyorsunuz...
Gryllos, Gryllos altmış güneş sırığını döndüğün zaman, ölüp kül olasın;
Çünkü kördür sonraki yaşam turu
Loştur artık yaşam ışığı.
Herodas
Sayfa 105
"Budala"
dedim kendi kendime, "okumayı öğreteceğine neden eşek otlatmayı öğretmedin şu oğlana!"
Hiç değilse yaşlılığımda destek olurdu bana.
Herodas
Sayfa 39 - Kabalcı Yayınları
Gryllos, Gryllos altmış güneş sırığını
döndüğün zaman, ölüp kül olasın;
çünkü kördür sonraki yaşam turu loştur
artık yaşam ışığı.

Kitabın basım bilgileri

Adı:
Mimoslar
Alt başlık:
Hümanitas Yunan ve Latin Klasikleri
Baskı tarihi:
Kasım 2007
Sayfa sayısı:
112
Format:
Karton kapak
ISBN:
9789759971090
Kitabın türü:
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Kabalcı Yayınevi
Baskılar:
Mimoslar
Mimoslar
Şiirlerinden Dor kökenli olduğu anlaşılan Herodas (İÖ III. yüzyıl), Mısır kralı Ptolemaios Philadelphos'un İskenderiye'sinde yaşamıştır ve şair Kallimakhos ile Theokritos'un çağdaşıdır. Herodas'ın günümüz okuruna ulaşması, 1889 yılında Mısır'da yapılan bir kazıda bir papirüs rulosunun bulunmasıyla olmuştur. 1891 yılında F. G. Kenyon, British Museum'ca satın alınan bu papirüs rulosunu yayımlayınca Herodas'ın şiirleri yüzlerce yıl sonra gün ışığına çıkmıştır. Herodas, gülünç olayların taklit edildiği bir drama türü olan mimoslar yazmıştır. Çoğu kez iki ya da üç kişilik küçük dramatik sahnelerden oluşan bu mimoslarda günlük yaşamdan seçilen kişiler yer almaktadır. Herodas seçtiği bu kişileri sıradan tasaları, eğlenceleri, küçük tutkuları ve boşboğazlıklarıyla yaşamlarının günlük akışı içinde gösterir. Derin karakter incelemelerine ya da ahlaksız analizlere yer vermediği şiirleri son derece gerçekçi bir gözlem niteliğine sahiptir. Şair Hipponaks tarafından geliştirilen ve bu gerçekçi ifade tarzını oldukça iyi yansıtan kholiambos vezniyle kaleme aldığı, yalın ve nesnel tasvirlerle ördüğü, halk dilinden aldığı sözcüklerle, deyim ve atasözleriyle bezediği şiirlerinde erdemleri ve kusurlarıyla toplumu olduğu gibi yansıtır. Bu bakımdan Herodas'ın Mimoslar'ı bir dönemin günlük yaşamına ayna tutan önemli bir eserdir

Kitabı okuyanlar 46 okur

  • Gül
  • Burcu Taşdelen
  • Serappp
  • Samet Civan
  • KESKİNCE
  • Nur
  • S.قورناز
  • Mehmet Emin VARLIKLI م ا و
  • Samet Yılmaz
  • ALİCAN BARUT

Kitap istatistikleri (Bütün baskılar)

Bu baskının istatistikleri

Okur puanlamaları

10
%0
9
%5.6 (1)
8
%11.1 (2)
7
%5.6 (1)
6
%22.2 (4)
5
%0
4
%5.6 (1)
3
%0
2
%0
1
%0