Pasif agresyon; bastırılan bir öfkenin söze dökülmeyip, sessiz kalarak, mimik veya enerji ile ortaya çıkartılmasıdır. Açığa çıkmış olan durumdan rahatsız olan kişi durumdan hoşnut olmadığını ancak beden ifadesi ve enerjisel olan küskünlüğü ile hissettirir ve kendisine ne olduğu sorulduğunda, "Bir şeyim yok." der. Pasif agresyon ilişkilere en çok zarar veren davranış kalıbıdır. Çünkü çözümün oluşması için konuşmayı reddeder, sorunu kendi içinde yaşarken, muhatabını sessiz kalarak cezalandırır
Sayfa 56·Kitabı okudu
Psikoloji-İnceleme
Kendimize zaman ayıracağımız bahanesi ile kendimizi avutup yılların geçmesini bekleriz
Sayfa 11·Kitabı okudu
Psikoloji
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Manipülasyon
Hiç söylemediğin hatta ima bile etmediğin bir konu için kendini savunmak zorunda kaldın mı? Ya da bir mağazaya girip hiç almayı düşünmediğin giysiler alıp çıktın mı? Manipüle olduğumuzu genellikle fark etmeyiz. Karşımızdaki kişinin yönlendirmesine göre duygu ve düşüncelerimiz şekillenir. Sonra da içinden çıkamadığımız bir tartışmada sıkışırız. Manipülasyon parmaklarımıza bağlanmış ip gibidir. Eğer bir parmağında ip varsa onu bağlayan kişi kimse ipi çektiği zaman parmağın havaya kalkar. Önemli olan ipe karşı mücadele etmek değil, ipten kurtulabilmektir. Manipülasyonu fark edebildiğimizde, kendi duruşumuzu ortaya koyabilmeliyiz. Manipülasyon; fikirlerimizin veya davranışlarımızın biz farkına varmadan değiştirilmesidir. Her şey olup bittiğinde "Ne oldu şimdi?" diye sorarız.
Sayfa 59·Kitabı okudu
Psikoloji-İnceleme
Toplumumuzda bilinmeyen, öğretilmeyen bir "benci" kavramı vardır. Bilmediğimiz "benci" kavramı birey olabilmenin mühim bir detayıdır. Benci olmak "Ben de buradayım ve benim de isteklerim var." diyebilmektir. Toplumumuzda "İstediğimi vermezsen bencilsin." algısı, her birimizin zihnine yerleşmiş durumdadır. Bir olay örgüsü esnasında kendine "Ne hissediyorum, ne istiyorum?" diye soru sormaya başladığında kendi içsesini duyabilir hâle gelirsin. Kendi ile olan bu iç muhakemesinden sonra karar verip karşısındaki kişiye kararını net bir şekilde ifade edebilen, bununla ilgili vicdani bir sorumluluk taşımayan, gönül rahatlığı ile "Hayır." diyebilen kişi 'benci'dir. Benci olan insanlar sağlıklı, gerçek, maskesiz iletişim ve ilişkiler kurabilirler
Sayfa 33·Kitabı okudu
Psikoloji-İnceleme
Sağlıklı ve gerçek ilişki için, iç sesimizi kontrol edebilmemiz, ön yargılarımızdan kurtulmamız, uyguladığımız ya da üzerimizde uygulanan manipülasyonları yakalamamız ve tüm bunların farkında olabileceğimiz bir bakış açısına sahip olmamız gerekir. Pasif agresyon ve manipülasyon ilişkilere ciddi zarar veren iletişim yöntemleridir.
Sayfa 56·Kitabı okudu
Psikoloji-İnceleme
İnsan, yaşamı boyunca farkında olmadan kendine ihanet eder. Kendi doğasını bilmeden hayatın getirileri ve toplumun öğrettikleri ile kendi aynasını kirletir, sonra da bunalımlar başlar. Kendini tanımadan yaşayan insanın iç sıkıntısı bitmez
Sayfa 11·Kitabı okudu
Psikoloji-İnceleme