Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Peygamber ve Ehlibeyt'in Eğitimsel Siyeri Ahlaki Eğitim Cilt:3

Muhammed Davudi

Peygamber ve Ehlibeyt'in Eğitimsel Siyeri Ahlaki Eğitim Cilt:3 Hakkında

Peygamber ve Ehlibeyt'in Eğitimsel Siyeri Ahlaki Eğitim Cilt:3 konusu, istatistikler, fiyatları ve daha fazlası burada.
10/10
1 Kişi
3
Okunma
1
Beğeni
260
Görüntülenme

Hakkında

Müslüman alimlerin görüşüne göre ahlak ilmi en yüce ilimdir.İbni Miskeveyh bu hususta şöyle söylemektedir: ''Bu ilim diğer tüm ilimlerden daha iyidir.İnsanın davranışını, insan olduğu için iyileştirmeye çalışmaktadır.'' Nitekim bu kitapta yazarın tüm himmeti, ahlaki eğitim hususunda Peygamber (a.s) en önemli meseleler ve konular hakkındaki eğitim yöntemlerini sunmak ve o yüce insanların görüşlerini keşfederek bir araya toplanmaya çalışmak olmuştur.
Çevirmen:
Nurcan Altun
Nurcan Altun
Tahmini Okuma Süresi: 4 sa. 44 dk.Sayfa Sayısı: 167Basım Tarihi: 7 Eylül 2013Yayınevi: El-Mustafa Yayınları
ISBN: 9786058596993Ülke: TürkiyeDil: Türkçe
Türler:
Reklam

Kitap İstatistikleri

Kitabın okur profili

Kadın% 4.9
Erkek% 95.1
0-12 Yaş
13-17 Yaş
18-24 Yaş
25-34 Yaş
35-44 Yaş
45-54 Yaş
55-64 Yaş
65+ Yaş

Yazar Hakkında

Muhammed Davudi
Muhammed DavudiYazar · 2 kitap
Hayatı hakkında kaynaklarda yeterli bilgi yoktur. Kahire’de yetiştiği, Süyûtî’nin tanınmış talebeleri arasında yer aldığı ve ömrünü burada geçirdiği anlaşılmaktadır. Zamanın önde gelen muhaddislerinden sayılan ve fıkıh açısından Şâfiî mezhebine mensup olan Dâvûdî’nin Mâlikî olduğu da ileri sürülmüştür. Hocası Süyûtî’nin hayatı hakkında yazdığı bir kitabın kapağına düşülen kayda göre Dâvûdî’nin 28 Şevval 945’te (19 Mart 1539) vefat ettiği ve Nasr Kapısı dışında (Kahire) bulunan Fîrûz Mezarlığı’na defnedildiği anlaşılmakta ise de İbn Tolun Muhammed b. Ali’nin 947 (1540) yılı olayları arasında 18 Rebîülâhir (22 Ağustos) günü Şam Camii’nde Dâvûdî için gıyabî cenaze namazı kılındığını zikrettiği ve bu iki tarih arasında on beş aydan fazla bir süre bulunduğu dikkate alınırsa bu tesbiti ihtiyatla karşılamak gerekmektedir. Nitekim bu tarihin 946 olduğu, 945 şeklindeki kaydın sehiv eseri olduğu da ileri sürülmüştür (Gazzî, s. 72-73). Dâvûdî’nin en önemli eseri Ṭabaḳātü’l-müfessirîn’idir. Kaynakların belirttiğine göre hocası Süyûtî, ashaptan itibaren bütün müfessirlerin biyografilerini içine alacak bir kitap yazmaya başlamış, fakat tamamlayamamıştır. 136 müfessirin hayatını ihtiva eden bu çalışmayı Dâvûdî temize çekmiş, daha sonra da hocasının sonuçlandıramadığı işi kendisi ele alarak bu eserini telif etmiştir. 704 müfessirin biyografisine yer verilen eserin tertibinde alfabetik sıra gözetilmiş, müfessirlerin hayatları hakkında kısa bilgi verilirken eserleri ve ilmî yönleri daha geniş şekilde ele alınmıştır. Eserde biyografiler incelenirken faydalanılan kaynak ve müelliflerin adlarına da işaret edilmiştir. Ṭabaḳātü’l-müfessirîn Ali Muhammed Ömer’in tahkikiyle neşredilmiştir (I-II, Kahire 1392/1972). Dâvûdî’nin, hocası Süyûtî’nin hayatına dair geniş bir eser telif ettiği ve Tâceddin İbnü’s-Sübkî’nin (ö. 771/1370) Ṭabaḳātü’ş-Şâfiʿiyyeti’l-kübrâ adlı eserine bir zeyil yazdığı da kaynaklarda zikredilmektedir. Brockelmann her ne kadar onun el-İtḥâf bi-temyîzi mâ tebiʿa fîhi’l-Beyżâvî ṣâḥibe’l-Keşşâf adlı bir risâlesinin bulunduğunu zikretmekte ise de (GAL Suppl., I, 741) Süleymaniye (Yenicami, nr. 1182, vr. 7b-10b) ve Köprülü (nr. 7, vr. 1a-6a) kütüphanelerinde mevcut yazma nüshalarının üzerinde yapılan incelemeden, eserin Süyûtî’nin talebelerinden Ebû Abdullah Muhammed b. Yûsuf eş-Şâmî’ye ait olduğu anlaşılmıştır. Nitekim Kâtib Çelebi ve Kettânî de bu risâleyi Muhammed b. Yûsuf eş-Şâmî’ye nisbet etmektedirler (Keşfü’ẓ-ẓunûn, I, 193; er-Risâletü’l-müsteṭrafe, s. 199).