Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

İmam Rabbani Kitaplığı

Rabbani İlhamlar - Mebde ve Mead

İmam-ı Rabbânî

Rabbani İlhamlar - Mebde ve Mead Sözleri ve Alıntıları

Rabbani İlhamlar - Mebde ve Mead sözleri ve alıntılarını, Rabbani İlhamlar - Mebde ve Mead kitap alıntılarını, Rabbani İlhamlar - Mebde ve Mead en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Aminn
“Müminin kalbi geniş bir çöldeki bir tüy gibidir.” “Ey kalpleri dönüştüren Allah'ım! Kalbimi senin tâatin üzere sabit eyle!”
Mürid, kelime-i tevhidde “Lâ ilahe” (başka ilâh yoktur) derken içteki ve dıştaki tüm bâtıl ilâhları yok etmeye çalışmalı, “illallah” (sadece Allah vardır) derken ve gerçek mabudu ispat ederken aklına ve hayaline gelen şeyleri de, bâtıl ilâhları gönlünden sildiği gibi silmeli ve sadece Allah'ın mevcudiyetini (varlığını) düşünmekle yetinmelidir.
Reklam
Tâ be-cârûb-i lâ ne-rûbî râh Ne-resî der serây-i illallah [“Lâ” süpürgesi ile yolu süpürmedikçe, “illallah” sa­rayına ulaşamazsın.]
Aminnn
Bizi onun yoluna uyanlardan eyleyen Allah'a hamd olsun. Allah'tan dileğimiz, bu uymanın daha iyi ve kâmil olması, onun getirdiği din üzerinde istikametimizin daimi olmasıdır. Âmin diyen kula Allah merhamet etsin.
Reklam
“iyi insanların hasenesi, Allah'a yakın olanlara (daha yüksek mertebedekilere) göre kötülük gibidir”
Allah'ın lütuf ve şefkati tecellî edip ortaya çıkınca recâ (umut) makamına ulaşır. Onun azamet ve büyüklüğünü müşahede edip alçak dünya kendi gözünde hor ve itibarsız olunca dünyaya itibar etmeme hali ortaya çıkar ve fakrı (fakirlik ve Allah'a muhtaç olduğunu idrak etme halini) tercih eder. Zühdü (dünya malına önem vermemeyi) alışkanlık ve karakter haline getirir. Şunu da bilmek gerekir ki, bu makamları detayları ve sırasıyla aşmak, sâlik-i meczûb (yani önce tasavvuf yoluna giren, sonra cezbe ile Allah'a yaklaştırılan) kişilere mahsustur.
Velîler Mısır'ın Nil nehri gibidir, perdeli olan gafillere belâ, sevilenlere ise su gibidir.
Bu dervişe kutbiyyet-i irşad hil'ati (irşadın kutbu olmayı sembolize eden manevî cübbe), kutubların makamı olan mertebeye ulaştıktan sonra, din ve dünyanın efendisi Hz. Muhammed (as) tarafından giydirildi. Bu dervişi o makam ile şereflendirdiler.
Reklam
Hak Teala kayıtsız şartsız mâliktir. Kulların kalpleri onun (kudret) parmaklarından ikisinin arasındadır, dilediği gibi çekip çevirir. Bilindiği üzere, mutlak ve genel anlamda islâm (Müslüman olmak) zulüm ve kul hakkı haricindeki günahları yok eder. Bir şeyin hakikati ve kemâlinde ise, genelinde olmayan bir üstünlük vardır.
“Allah, hedefleri yüksek olanları sever.” İmam-ı Rabbanî, Mebde ve Meâd
Hadsî ve bedihî (apaçık) bilinen şeyi muhaliflerin nazarında sanki nazarî ve aklî delil yoluyla bilmiş gibi yapıyoruz ve zorlanarak onu ispata çalışıyoruz. Bu konuda söylenecek olan şudur ki, bizim hadsî ve bedihî olarak bilmemiz, muhalifler için delil değildir. Varsın olmasın. Bizim üzerimize bildirme ve tebliğden başka bir vazife yüklememişlerdir. islâm'ın güzelliğine sahip olanlar bunu ister istemez kabul edeceklerdir. Nasipsiz olan kişinin ise inkârdan başka bir nasibi olmayacaktır.
Dünyevî ilim ve bilgilerle sınırlı kalan, masiva nakışlarına takılmış olan kişi, hor ve itibarsızdır.
237 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.