İbn Abbâs’tan (ra) gelen diğer bir rivayete göre de şöyle demiştir:
Ateşe atıldığı zaman İbrahim’in (as) son sözü “Allah bana yeter; O, ne güzel vekildir.” olmuştur.
(B4564 Buhârî, Tefsîr, (Âl-i İmrân) 13)
Ebu’l-Abbâs Abdullah b. Abbâs b. Abdulmuttalib’den (ra) rivayet edildiğine göre Resûlullah , Allah Teâlâ’nın:
Allah, iyilik ve kötülükleri kaydeder, dediğini belirtti ve sonra bunun anlamını şöyle açıkladı:
Bir kimse iyilik yapmaya niyetlenir de, onu yapamazsa, Allah, o kimse için tam bir iyilik sevabı yazar.
Eğer hem niyetlenir hem de o iyiliği yaparsa, on iyilik sevabı yazar ve bu sevabı yedi yüze ve/veya daha fazlasına kadar çıkarır.
Eğer kötülük yapmaya niyet eder de, sonra onu yapmaktan vazgeçerse, Allah onun için tam bir iyilik sevabı yazar.
Şayet kötü bir işe hem niyetlenir, hem de onu yaparsa, Allah o kimse için sadece bir tek günah yazar.
(B6491 Buhârî, Rikâk, 31; M338 Müslim, Îmân, 207)
Riyazü's-Salihin
Hz Peygamber (s.a.v.) konuşmadıkça veya mescidden çıkmadıkça farz namazın arkasına nafile namaz kılmayı yasaklamıştı. Yeni gelen başka birisinin cemaat namazın bittiğini anlaması için olduğu söylenmiştir. Efendimiz (s.a.v.) genellikle nafile namazları evinde kılardı.
"İman edenlerin Allah'ı zikir/hatırlama ve Allah'tan inenler sebebiyle kalplerinin ürpermesinin zamanı daha gelmedi mi? Kendilerinden önce kitap verilenler gibi olmasınlar. Onların üzerinden uzun zaman geçti de kalpleri katılaştı."
(Hadid: 16)
Riyâzüs-Sâlihîn (3 Cilt Takım Beyaz)
Bu kitaplar şart değil sadece örnek amaçlı.
Peki niye bu kitaplar dersek, meal kuranı anlamak için
Riyaz da peygamberi(s.a.v) tanımak için.
Bizim dinimizin temeli bunlardır ve bunları bilmeden hiçbir kitaba geçilmez gecilse de tam manasıyla anlaşılmaz.
Örneğin ben Risale-i Nur dan birkaç kitap okudum ve kelimeler tasvirler anlatımlar çok lezzetli gelirdi bana. Meal okuduğumda fark ettim ki nurların bu kadar lezzetli olması kurandan damlalar olmasıymış. Ben bilinçli birisiyim kuran tefsiri olduğunu biliyorum ama bu lezzet kaynağının her ne kadar kuran olduğunu bilsem de yaşamadan tam olarak idrak edemiyoruz. Bu yüzden meal. Sonrasında riyaza gelirsek yaşantısı sözleri kuranı anlatan yaşatan biri olarak peygamberimizi tanımanın en kolay yollarından birisi de hadislerini okumaktır. Hadisler olmadan peygamberimizi tam olarak taniyamayiz o yüzden hadisler çok önemli.
(Yanlış bir şey yazdiysam veya eksik uyarabilirsiniz beni)(Sürçü lisan ettiysek affola)
"Allah'ın (emir ve nehiylerini) gözet ki, O'nu yanında bulasın. Rahat içinde iken Allah'ı tanı ki,sıkıntı içinde iken de O seni tanısın (sana yardım etsin). Bil ki, takdir edilmemiş olan bir şey sana asla gelmez. Senin için takdir edilmiş olan şey de mutlaka sana gelir. Bil ki,zafer sabırla olur. Sevinç üzüntü ile gelir. Zorlukla birlikte de kolaylık vardır." [Ahmed b. Hanbel, I, 307]