Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Heidegger`in Der Ursprung Des Kunstwerkes`i Üzerine Bir Eleştiri

Sanat Yapıtının Kaynağı

Özkan Eroğlu

Sanat Yapıtının Kaynağı Hakkında

Sanat Yapıtının Kaynağı konusu, istatistikler, fiyatları ve daha fazlası burada.
1/10
1 Kişi
1
Okunma
Beğeni
117
Görüntülenme

Hakkında

Heidegger kaleme aldığı sanat filozofik açıklamalarının sanat tarafında bizce tamamen amatörce bir hal ortaya koymakta. Bu durumun bir kaç nedeni var, ancak başlıca nedeni, odaklandığı Alman Rönesans sanatı oluşumundan çıkamaması, dahası Rönesans görsel sanatlarını bir bütün olarak algılayamamış olması. Goya’daki kırılmadan, zamandaşı Duchamp’daki kırılmaya dek bütünüyle sanat, sanatçı ve yapıta dönük filozofik değişimlerin dıştan görme ve plastik olana dayanan hallerinden oldukça uzak bir yaklaşım sergilemekte. Kısacası filozofi yapmış, sanat, sanatçı ve yapıt meselelerini iyice filozofinin komutasına sokmuş (bizce sanatla ilgili/görsel boyutla ilgili çoraklıktan ötürü buna mecbur kalmış), onları amaç kılamayıp, araç olarak değerlendirmiş, o nedenle meseleye ne geçmişe dönük modern, ne de zamanına uygun çağcıl bir boyut kazandıramamıştır.
Tahmini Okuma Süresi: 1 sa. 22 dk.Sayfa Sayısı: 48Basım Tarihi: Haziran 2020Yayınevi: İzlekler Yayıncılık
ISBN: 9786056974649Ülke: TürkiyeDil: TürkçeFormat: Karton kapak
Reklam

Yazar Hakkında

Özkan Eroğlu
Özkan EroğluYazar · 52 kitap
1985-1989 arasında İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Arkeoloji ve Sanat Tarihi Bölümü Sanat Tarihi Anabilim dalında Lisans eğitimi aldı. 1990-1992 arasında İ.Ü Edebiyat Fakültesi Sanat Tarihi Anabilim Dalında Yüksek Lisans’ını “Sur İçi Galata’sı Üzerine Bir Deneme” isimli tezle tamamladı (YÖK No: 20351). Doktorasını İ.Ü Edebiyat Fakültesi Sanat Tarihi Bölümü’nde “Hofmann Atölyesinde Çalışan Türk Ressamları ve Türk Resmine Katkıları” isimli tezle tamamladı (YÖK No: 394069). 1990-2010 yılları arasında üniversitelerde öğretim elemanı olarak çalıştı (Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Resim-İş Eğitimi Bölümü, Yeditepe Üniversitesi Meslek Yüksek Okulu, Işık Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi). “Uygarlık/Kültür Tarihi”, “Genel Sanat Tarihi”, “Çağdaş Sanat Yorumu”, “Türk Sanatı”, “Çağdaş Türk Sanatı”, “Sanat Felsefesi”, “Çağdaş Sanat Felsefesi”, “Estetik”, “Sanat Sosyolojisi”, “Sanat Psikolojisi”, “Yapıt Yapısı”, “Mitoloji ve İkonografi” isimli dersleri vermiştir. 1990-1993 yılları arasında Berlin HdK’den Prof. Horst-Martin Herrmann’ın asistanı oldu. Asistanlığı sırasında karşılaştırmalı olarak klasik ve modern deformasyon konuları üzerinde seminer çalışmaları yaptı; El Greco ve Francis Bacon üzerinde derinleşti. 1993 yılında Freiburg Üniversitesi Sanat Tarihi Bölümü’nde çalışmalarda bulundu. Şehirdeki Alte ve Neue Museum’larda araştırmalarda bulundu. Aynı yıl, Basel’de de bir süre çalıştı. 1996-1997 yıllarında internet üzerinde “gorselsanat.com” isimli bir dergi yönetti. 1999’da Sanat Çevresi Dergisi Genç Eleştirmen Ödülü’nü aldı. 2003-2004 yıllarında faaliyet gösteren ve beş sayı yayınlanabilen “sanatsanat” isimli üç aylık derginin oluşumunu üstlendi ve yönetti. 2002’de Floransa ve Roma, 2004’te Paris, 2005’de Londra, 2006’da Amsterdam, Rotterdam, Delft ve Den Haag şehirlerinde sanat tarihi gözlemi amaçlı bulundu. 2006-2009 yılları arasında “Güncel”, “Eleştiri” ve “Sanatartkunst” isimli süreli yayınların editörlüğünü yaptı. 2008-10 arasında Işık Üniversitesi GSF’de çalıştı ve aynı fakültede “Akademi Art” isimli gazetenin ilk iki sayısında editörlük yaptı. 2011’de sanatartkunst Abdurrahman Öztoprak Özel Sayısının editörlüğünü üstlendi. Birçok süreli sanat yayınında yazmış olan Eroğlu, süreli yazılarına ağırlıklı olarak ozkaneroglu.com, fotoritim.com ve Nationalturk’de devam etmektedir.