Kızgınlığımı ve çaresizliğimi anlatamam size. Ama yine de duygularımı düşünün. Bir insan için bütün yaşantınızı bir kenara itiyorsunuz, o ise duyumsamaz bir şekilde elinin tersiyle kovduğu bir sinekten fazla değer vermiyor size.
Şükür cehalet bitti! Kimse okumuyor, herkes yazıyor. Kimse öğrenmiyor, herkes biliyor. Kimse susmuyor, herkes konuşuyor. Kimse çekilmiyor, herkes ortada. Kimse kederlenmiyor, herkes şenlik. Kimse yere bakmıyor, herkes gökyüzü. Kimse sevmiyor, herkes arzu ediyor. Kimse gözyaşı değil, herkes küfür. Kimse eşik değil, herkes ufukların ötesi. Kimse gölge değil, herkes ışık.