Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Çalıkuşu’nun Atatürk’ün en sevdiği kitap olduğunu duyduğumda acaba neden bu kadar sevdi diye çok merak etmiştim.Her cümlede nedenini daha iyi anladım.Okurken hem bol bol güldüm hem de içimde hep bir burukluk vardı.Sevgi,mücadele,Anadolu’nun o yıllardaki durumu çok iyi betimlenmiş.Çalıkuşu karakteri hepimizin aradığı,eskiden de mi yoktu yoksa nesli mi tükendi dediğimiz insanlar gibi naif,neşeli,saf,iyi kalpli,gururlu bir insan.Belki de beni kitaba en çok bağlayan şey bu oldu.Zaten kitaptaki çoğu karakter bizi biraz günümüz gerçekliğinden kurtarıyor,aradığımız gerçekliğe götürüyor.Çalıkuşu izine uzun süredir rastlayamadığımız bir insan,mücadelesi gerçek bir varoluş hikayesi,Kâmran’la aşkları gerçekten aşk varsa böyle olmalı diyeceğimiz bir aşk.Özellikle aile bireylerinin birbirlerine olan naif sevgisini ben çok sevdim.Umarım siz de seversiniz.
Newton başına düşen elmayı,elma olmak haysiyetiyle mütalaa etseydi belki çürümüş diye atabilirdi.Fakat o böyle yapmadı.Şu elmadan nasıl istifade edebilirim?..diye kendine sordu.Azamî istifadem ne olabilir?..dedi.Siz de öyle yapın!