Sanat için, bir parça soyutlanmak gerekir insanlıktan, insan olmaktan. Sanat, bir parça ilkel kalabilenin icrasıdır, bütünlüklü bir insanın değil. Sanatçı, günümüz insanı için "eksik" olandır, "ciğeri beş para etmez" olandır.
“Size anlatmak istediğim daha gizemlidir, varlığın köklerine, duyuların ele gelmeyen kaynağına karışmıştır”. Göz ve Tin’in açılış epigrafını oluşturan Cézanne’ın sözleri, Merleau-Ponty felsefesinin temel hedeflerinden birine yani, bir oluş (genèse) düşüncesine denk düşer.
Merleau-Ponty’nin felsefi girişimi klasik estetiğin aksine resim üzerine
Nietzsche, sanatın bu vasıf ve karakterini müşahade ederek buna sanatın "Dionysiac" yönü adını vermişti. Kudretli dediğimiz ve bize kudret hissi veren birtakım şiir veya resimlerdeki o sâri canlılık, ifadesini bulmuş o kuvvet, sanat eserleri tahlil veya tasnif edilerek izah edilemez.
Sayfa 131 - Millî Eğitim Bakanlığı Kültür Yayınları - 1991 Baskısı - Çevirmen - Turhan OğuzkanKitabı okudu