Puan vermedi·128 syf.··
Beğendi
·
2026 4. kitabı
Sanki günlük yaşantımda aklımdan geçen hisler, düşünceler, cümleler vb silsilelerinin birleşimi gibi bir kitaptı. Bazı cümleleri çok beğendim. “It’s Snowing Like It’s the End of the World - Krobak” şarkısıyla gayet akıcı olan bir kitap. Bu şarkı olmadan okuyamazdım. Kitabı beğendim lakin çok benlik bir kitap değildi ve muhtemelen yazardan okuduğum ilk ve son kitap olacak.
Edebiyat
Yaşamın Ucuna YolculukTezer Özlü · Yapı Kredi Yayınları · 202114,7bin okunma
Ernest Everhard`ın el yazması
8/10
·351 syf.··
2025 1. kitabı
Kitaba tershane döneminden önce başlamıştım, inanılmaz bir yoğunluğa denk geldiği için 1 ayı geçen bir süre zarfında bitirebildim. Genel anlamda Proletarya`nın ne olduğunu, işçi sınıfını ve doğru veya yanlış verilen savaşların anlatıldığı bir kitap. Amerika`daki sanayileşme ile çocuk işçiler ve insanlık dışı çalışma koşulları ile para kazanan işçilerin çırpınışını, yanlışların göz önüne serildiği, güzel bir olay örgüsü ile okuyucuyu sıkmadan anlatan bir kitap. Jack London benim okuduğum en iyi yazarlardan bir tanesi. Bana göre inanılmaz bir kalemi var. Hiçbir zaman sıkılmıyorsunuz, aksine keyif alıyorsunuz. Bunu yaparken de sizi düşünmeye yöneltiyor, neden sorusunu defalarca kez kendinize soruyorsunuz. Ernest Everhaaaaaard Okumaktan çok keyif aldığım bir kitap oldu. Demir Ökçe Jack London Bu kitap film olsa şu parça olurdu: It's snowing like it's the end of the world - KROBAK
Edebiyat
Demir ÖkçeJack London · Lilith Yayınları · 201819,4bin okunma
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
10/10
·68 syf.··
2024 6. kitabı
·
19 saatte okudu
·
Okunma: 22 Mayıs 2024 10:45
Neden bu kadar ince bir kitap diye isyan ettiğim nadir kitaplardan… Keşke hafızamı kaybetsem de tekrar tekrar okusam. Aşka aşık tüm insanların kendinden bir şeyler bulabileceği muhteşem bir eser. Karakterin her cümlesi sanki ruhunuzda, yüreğinizde yankılanıyor. Küçük bir tavsiye: Okurken arka planda Krobak-Broken dinlemeyi unutmayın :)
Bilinmeyen Bir Kadının MektubuStefan Zweig · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2022266,7bin okunma
Her geçen gün, her bakımdan daha iyiyim, çok daha iyi olacağım.
Puan vermedi·116 syf.··
2022 55. kitabı
·
12 saatte okudu
·
Okunma: 18 Ekim 2022 10:49
Ara ara hatırlatılıyor bize bu cümle Jean-Louis Fournier tarafından. Her hatırlatılışta ağlamanız da bir o kadar hızlanıyor. Ne zamandır bir kitabı okurken bu kadar ağlamamıştım. O kadar ki gözyaşlarımın durmak bilmediği için kitap bittiğinde sırılsıklam bir haldeydi. Aslında bu halini çok sevdim kitabın. Bana bazı şeyleri yeniden hatırlacak bu hali. Eşinin ölümünden sonra hatıralarına sadece zihninde değil, aynı zamanda somut şekilde kitap olarak da tutunmak istemiş. Ne de iyi etmiş. Okurken sevgiyi bu kadar hissetmek iyi geldi. Olduğu gibi, abartılı güzellemeler yapılmadan, aşırıya kaçılmadan doğal haliyle tüm gerçekliğiyle o bağı okumak daha da hüzünlendirdi. Kitap okurken kitabın hissettirdiği duygulara hitap eden bir şeyler çalması kitap okumama destek olmuştur her zaman. Normalde paylaşmaktan da çok hoşlanmam ancak bu kitabı okurken Krobak- It's Snowing Like It's the End of the World şarkısı bana eşlik etti. Belki size de eşlik etmesi sizi daha keyiflendirir değil hüzünlendirir demek istiyorum. Unutmamak lazım her şeye rağmen her geçen gün, her bakımdan daha iyiyim, çok daha iyi olacağım, olacağız...
Edebiyat
DulJean-Louis Fournier · Yapı Kredi Yayınları · 20256,7bin okunma
9/10
·252 syf.··
Beğendi
·
2020 12. kitabı
·
29 günde okudu
·
Okunma: 03 Aralık 2020 11:53
It's Snowing Like It's End of The World - Krobak (kitabı okurken spesifik olarak sadece bir şarkı dinlerim genelde ve bu şarkılar her seferinde kendiliğinden önüme düşer, bazen biraz kazmam gerekir ama genel olarak önüme düşer. Bu kitap için önüme anında düşen şarkı buydu. Belki siz de bu kitabı okurken bu şarkıyı dinlersiniz.) Kitabı okurken ve bitirdikten sonra çok heyecanlıydım ve incelemesini yazarken de öyle olacağımı sanıyordum fakat şu an fark ettim ki öyle değilim. Sadece zorlanmış hissediyorum. Çünkü ne söyleyeceğimi bilemiyorum. Sadece kitabı çok beğendiğimi ve son otuz sayfası olmasaydı belki de bu kadar beğenmeyeceğimi söyleyebilirim. Bir de inatla önce Azil'i oku demelerine rağmen önce Ziyan'ı okuduğum için mutlu olduğumu söyleyebilirim. Bir arkadaşımın tavsiyesiyle bile isteye öncelikle Ziyan'ı okudum ve siz de daha Azil'i okumamışsanız önce Ziyan'ı okumanızı tavsiye ederim. Bu kitaptan hemen sonra Azil'e başladım - daha ilk sayfasında olsam da- birinin sonu diğerinin tersten başı gibi. Ters kriminoloji hoşuma gidiyor. Gasper Noe filmlerinden birini andırmasını istediğim için de olabilir. Kitap hakkında çok konuşamadım çünkü ne demem gerektiğini bilemiyorum sadece alışık olduğum Günday dilinden biraz farklı geldi. Diğer kitaplarını okurken ilk sayfadan "Evet, bu kitabı Günday yazmış" diyebiliyorken bu kitap çok uzak geldi dil olarak. O yüzden hiç bilmediğim yeni bir yazardan hiç beklenmedik derecede iyi bir şey okumuş gibi hissetim. Olay örgüsü gayet güzeldi fakat biraz sabır gerektiriyordu bence. Bir de bazı yerlerde Günday'dan beklenmeyecek betimlemelere rastladım -benim tanıdığım Günday'dan- bu sanırım beni kitaba yabancılaştırdığı için hoşuma gitmedi. Ama biliyorum ki aslında Günday size empati yaptırmaya çalışmıyor, karakterlerin yerine kendinizi
ZiyanHakan Günday · Doğan Kitap · 20196,3bin okunma