İşte ey benim gibi ihtiyarlık zahmetini çeken ihtiyârlar ve ihtiyâreler! Madem elhamdülillâh biz ehl-i îmânız. Ve madem îmânda bu kadar nurlu,lezzetli,sevimli,şirin defineler var. Ve madem ihtiyârlığımız bizi bu definenin içine sevk ediyor. Elbette îmanlı ihtiyârlıktan şekvâ değil,belki binler teşekkür etmeliyiz.
Saîdü'n-Nûrsî
Kimseler görmedi Ömür hanım, bu dünyadan ben geçtim.İçimde umudun kırk kilitli sandıkları, elimde bir avuç düş ölüsü yüreğim içinde senin ve benim ağırlığım benim olmayan bir garip gülümsemeyle yüzümde, incelik adına ben geçtim...Yerini bulmamış bir içtenlik, yanılmış bir saygı ve bir hüzün eğrisi olarak ilişkilerin gergefinde,ördüm ömrümün dokusunu ilmek ilmek. Beni cam kırıklarıyla anımsasın insanlar, savrulan bir yaprak hüznü ve dağınıklığı ile... Yükümü yanlış bedestanlara çözdüm.
Çünki zarara rızâsıyla girene merhamet edilmez; ve lâyık değildir.
Cenâb-ı Hak bizi ve sizi,bu zamanın câzibedâr fitnesinden kurtarsın. Ve muhâfaza eylesin. Âmin!