Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
DİN-YOBAZLIK: Atsız ilk olarak 1932 yılında, "Aynı tarihî yanlışlığa düşüyoruz” başlıklı yazıda din konusuna temas eder. Konuya bir tespit ve bir soruyla girer: "Bugün din hayatta birinci safta bir rol oynamıyor. Devlet dini bit kenara atmıştır. Fakat din, halk yığınları üzerindeki büyük nüfuzunu yapmakta devam ediyor. Ve Bolşevik Rusya
Ümmet, kıyamete kadar İsrailoğulları ve Filistin topraklarıyla imtihan olacak. Kur’an ayetlerinin ve Siyer-i Nebi’nin işaret ettiği muazzam bir hakikattir bu.
Sayfa 107Kitabı okudu
Reklam
Onun içindir ki, salim bir Müslümanlığa kavuşup, Kuran'ın tarif ettiği bir Müslüman olmak istiyorsak, Batı normlarına göre değil, Kuran norm ve ölçülerine göre İslam'ı yeniden öğrenmeye mecburuz ki bu, ancak ve ancak Hz. Peygamber (sav) 'in mücadele tarihi olan Siyer' i, yani İslam tarihini çok iyi bilmekle mümkündür.
Sayfa 239Kitabı okudu
“İkra” emri ..
Cebrâil (a.s), Peygamberimiz mağarada iken, göründü. Ve “İkra’ (oku…)” diyerek Allah’ın (c.c.) emriyle ilk vahyi getirmiş oldu. Kâinatın Efendisi okuma bilmiyordu, ümmî yaşamıştı. “Mâ ene bi-kâriin (ben okumayı beceremiyorum)” dedi. Cenâb-ı Hakkın hikmeti icâbı, Peygamber Efendimiz o ana kadar hiç ilmi tedrîsât görmemişti. Zirâ Rabbimiz onun tâlim ve terbiyesini bizzat kendisi üzerine almıştı. Cebrâil (a.s.) üç kere aynı emri tekrarladı ve aynı cevabı aldıktan sonra, Peygamber Efendimiz’in mübârek göğsünü, üç defa sıktı ve Allah’ın ismiyle okumasını istedi. Böylece, Cibrîl tarafından kendisine, mânevî bir ameliyât tatbik edilmiş oldu. Aslında Kur’ân-ı Kerim’in bir nüshası Levh-i Mahfuzda, bir nüshası da Fahr-i Kâinat’ın kalbinde yazılı idi. Cibrîl tarafından tatbik edilen bu âmeliyat ile, Fahr-i Kâinat’ın kalbi üzerinden perde kaldırılmış ve birden okur oluvermişti. Böylece, pek büyük bir mu’cize zuhûr etmişti.
“Ümmet, kıyamete kadar İsrailoğulları ve Filistin Topraklarıyla imtihan olacak. Kur’an ayetlerinin ve Siyer-i Nebi’nin işaret ettiği muazzam bir hakikattir bu.”
Kuran-ı Kerim..
Velid ibni Muğire, bu ayeti (sure-i Nahl, ayet 90) can kulağı ile dinledikten sonra şunları söyledi." sizin içinizde şiirden , benden daha iyi anlayan hiç.kimse yoktur. Şiirin her türlüsünü sizden, benden daha iyi anlayan hiç.kimse yoktur. Şiirin jer türlüsünü sizden daha iyi bilrim. Üstelik cin şiirlerinin manasını bişe bana sormuyor musunuz? Muhammedin (sav) okuduğu kelam,sizin okuduğunuz ve dinlediğiniz hiç bir kelama benzemiyor. Bu kelam bütün bildiğiniz ve dinlediğiniz şiirlerden ve nesirlerden üstündür."
Sayfa 95 - Fazilet NeşriyatKitabı okuyor
Reklam
“Dârü’l-Erkam’ı anlamaya çalışırken diyoruz ki bu evin azıkları iman, Kur’ân, namaz, ilim, gözlaşı, ahlak ve adalettir. Eğer bir evde bunlar varsa, o ev Dârü’l-Erkam’ın şubesidir.”
Sayfa 132Kitabı okudu
Hadis inkarcısı diyenler utanır mı acep?
Rivayet edilen hadislerde bu kitapta gösterileceği gibi Kuran'a, akla,fıtrata aykırı birçok hadis mevcuttur.Bunlar elendikten ve kalan hadisler iç tutarlılık açısından değerlendirildikten sonra, geriye kalan hadislerin "siyer" alanında kullanılmasının hiçbir sakıncası olmadığı kanaatindeyiz.
Ömer -Kuran ilişkisi
Peygamber ‘e düşünce ve tavsiyelerini açıkça söyleyebilen hatta onu eleştiren ender sahabelerden biridir Ömer . Hadis ve siyer kitaplarına göre bazı konularda ‘öngörüsü’ Ebu Bekir ‘den özellikle de Peygamberden daha güçlüdür . Kuran ayetlerinin nüzul sebeblerini okuduğumuzda görüyoruz ki birçok ayetlerde Ömer’in uyarı ve tavsiyelerinden sonra iner . Hatta bazı ayetlerde Ömer’in düşünce ve tavsiyelerinin aksine karar veren Peygamber eleştirilerek Ömer’in düşüncesinin doğruluğu anlatılır ..
Sayfa 105Kitabı okudu
138 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.