Ortaçağda Üçleme'ye işaret etmesi yüzünden 3 rakamına özel önem verilirdi. Üçün karesi olması, aynı şekilde 9 rakamına da kutsal bir sembol gözüyle bakılmasına yol açmıştır. 10 rakamı yine o devirde tamlık sembolü olarak kabul ediliyordu: 10=3x3+1.
Yukarıda görüldüğü gibi, İlahi Komedya, Cehennem, Araf ve Cennet olmak üzere üç bölümden oluşmaktadır. Dante bunlar bazen "Cantica", bazen de "Çanzone" diye adlandırır. Ahireti oluşturan üç Ülke'nin her biri 10 bölüme ayrılmıştır. Hepsi 30 bölüm eder ki, bu da rakamla gösterildiğinde 3+10 demektir. Her bölüm 33 manzumeden oluşmuştur. Yalnız Cehennem, giriş görevi yapan I. Manzume'yle beraber 34 manzumeden oluşmuştur 1+33x3=100=10x10.
Aslında Komedya, "terzina" denilen üçlüklerden oluşmuştur. Dizeler on bir heceliktir. Uyaklar şu şekilde tertiplenir. A-B-A-B-C-B. Demek oluyor ki manzumelerde tekrarlanıp duran üçlü uyaklar vardır. Beatrice, Araf'ın XXX. Manzume'sinde (3+10) Dante'ye görünür ve adını söylediği dize manzumenin tam ortasına, yani 73. dizeye rastlar. Bu manzume 145 dizeliktir. 72+1+72=145. Fakat Cehennem'in 34 manzumesiyle Araf'ın ilk 29 manzumesi hesaplanacak olursa Araf'ın XXX. Manzume'sinden önce 63 manzume gelmiş olduğu görülür.
Öte yandan bu manzumeden sonra 36 manzume daha gelecektir. 63 ile 36 simetrik rakamlardır, her ikisi de 3 rakamının kombinezonundan başka bir şey değildir.