« (Şimdi nerden bulalım masa sandalleyi ulan? Ağzına tüküreyim ben böyle muhtarlığın!
Yok! Yoktan yonga kopar mı? Yoktan var etmek allaha masus!Doğuracak mıyım şimdi masa sandalleyi? ) »
Bizim komşu Zübeydanımların Allah vermesin, tam altı tane kızları var. Kaç senedir koca diye Allah Allah diyorlar. 1. adam Dimez mi gardaşım? İrkek gısmı garaborsaya bindi. Bu zamanda yirmi gıram, elli gıram gayfe bilem bulunuyo da, irkeğin dirhemi yoh. Gazataya -yirmisin- den yoharı olmayan, işde gullanmaya masus gız ilazım deyi bi ilan verdim de, amanıng Istanbul'un tüm garıları gız- ları başıma üştü be... Esmer mi istenğ, sarışın mı, pambih gibi beyaz mı, gumral mı? Gısası var, uzunu var, tombalağı var, çirozu var, şişgosu var... Goynün hangisini çekerse,
Güneşin altında bir fok sürüsünü yeterince uzun süre gözlemleme şansı bulan herkes şunu fark etmiştir: Aynı akıl gibi aptallık da insanlara maḥsus değildir. Geniş kayalıkların üzerinde boş alan çoktur, baş belası da. Boş alan varken dolu yerlere gitmeyi tercih edenler gereksiz çatışmalara neden olur, bunları yaralanmalar ve çığlıklar takip eder, sonunda her yolu kullanarak diğerlerine hayatı zindan ederler; ya her tarafa su sıçratarak suyaatlarlar ya da kendilerinden daha güçlüleri, bazen de daha zayıfları yerlerinden etmeye çalışırlar. Bütün topluluklarda aynı piyes oynanır. Etkileşimin olduğu her yerde aptallar da olur.
Dimez mi gardaşım? İrkek gısmı garaborsaya bindi. Bu zamanda yirmi gıram, elli giram gayfe bilem bulunuyo da, irkeğin dirhemi yoh. Gazataya yirmisin den yohari olmayan, işde gullanmaya masus gız ilazım. deyi bi ilan verdim de, amanınğ Istanbul'un tüm garıları gizları başıma üştü be... Esmer mi isteng, sarışın mi, pambıh gibi beyaz mi, gumral mı? Gisası var, uzunu var, tombalağı var, çirozu var sisgosu var... Goynün hangisini çekerse,