Mathmazel

Mathmazel
@mathmazel
Demir olsam çürürdüm toprak oldum dayandım.
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Mesela illuminati diye bir yapı var, bunlar dünya üzerinde çatışan tarafların her ikisini de kontrol etmektedir. Çatışmaların hep bunların istediği istikamette oluyor. Bu çatışmaların sonucunda da bütün dünya bunların istediği yere geliyor. Böyle bir düşünce hakim olduğu zaman, dünya üzerindeki mücadelenin bir anlamı kalmıyor. Yani siz önceden belirlenmiş bir projenin araçlarından ibaret oluyorsunuz. Sizin davranışlarınız hiçbir biçimde ne kendi kaderinizi ne de dünyanın geleceğini etkileyemiyor. Bir aracı konumuna düşüyorsunuz. Bunun dışında, birtakım gizli silahların varlğından ve bu silahların hiç kimsenin tahmin edemeyeceği ölçüde tahribatlar yapacağından söz ediliyor. Bu da insanların artık savunma reflekslerinin gerekli olmadığını, bunların hiçbir faydası olmayacağını, zaten dünyadaki birtakım güçlerin herşeye hakim olduğu intibainı vermeye yöneliktir. Mesela bunlar öyle güçlü ki, depremler yaratabiliyorlar, insanların zihnini kontrol eden mekanizmalar geliştirebiliyorlar. Bu durumda, bir süre sonra artık karşımzdaki insanın davranislarının kendisinden kaynaklanan bir tavir olmadığına, bunun belirli noktalarda planlanmıs, yönlendirilmiş davranışlar olduğunu düşünmeye başlıyoruz. Yani mücadele edeceğiniz gözünüzün görmediği, elinizin ulaşmadığı ve herhangi bir etkinizin olamayacağı bir varlık haline dönüşmeye başlıyor. Bu bir çaresizliktir. Eğer dünyayı böyle algılarsanız yapabileceğiniz hiçbir şey kalmaz ve insanlar pasif hale gelirler. Burada, yapılan nesriyatın, ileri sürülen iddiaların gerçekten bilimsel temelleri olup olmadiğının iyi belirlenmesi lazımdır. Yani "temelsiz birtakım iddialarla insanlar pasifize " sorusunun cevabı verilmelidir. Burada çok ince bir noktadayız. Burada herşeyi bir yönlendirme olarak kabul edersek bilimsel gelişmeleri
Sayfa 40 - Timaş yayınları·Kitabı okudu
Mathmazel
Kesinlikle! bunu anlatamiyorum iste. Sanki insanlar bu fikirle yemi yutmaya hazır bekliyor gibiler. Öğrenilmiş çaresizlik.
Cengiz Aytmatov Okuma Etkinliği (İnceleme Kısmı)
Bugün 12 Aralık Cengiz Aytmatov'un doğumgünü. Cengiz Aytmatov Okuma Etkinliğimize başlıyoruz. #25489039 İnsan doğar, yaşar ve ölür. Sonra da unutulur gider, en fazla üç kuşak aileniz hatırlar sizi, sonra yok olursunuz. Sevdiğim bir söz var "Seni hatırlayan son kişi de öldüğünde, hiç yaşamamış olacaksın." bu ölmekten daha kötü. Ve insanların %99.9'u böyledir. Fakat Cengiz Aytmatov diğer %0.1 arasındadır O bedenen aramızdan ayrıldı belki ama eserleriyle dünyanın sonuna kadar yaşayacak hatırlanacak. O'nu okuyarak biz yaşatacağız. Bu nedenle benim için bu gibi insanların ölüm tarihlerinden ziyade doğumgünleri daha anlamlı, çünkü onlar hiçbir zaman tamamen ölmez. Evet bugün büyük yazar Aytmatov'un doğum günü, iyi ki doğmuşsun Aytmatov, iyi ki bize bu güzel eserleri bırakmışsın. Teşekkürler, minnettarız. Etkinliğimize geçelim, Cengizn Aytmatov'u anlamak, hatırlamak ve hatırlatmak için Aralık sonuna kadar Aytmatov okuyoruz. Etkinliğe katılmak isteyenler bağlantıdaki ( #25489039 ) iletinin altına yorum yapsın. Burası ise sadece okuduğumuz kitapların inceleme ve yorumlarının yapıldığı yer. Bunu da yorumda ilk önce büyük harflerle kitap ismini yazarak devamında da kitapla ilgili incelemenizi ya da yorumunuzu yazarak yapalım. (Örnek: BEYAZ GEMİ - .......) Herkese iyi okumalar. Katılımcılar: 1. Mehmet Y. 2. Ezgi 3. Asel Seyde 4. Aysegül Kılıç 5. https://1000kitap.com/Gokyuzuogrencisi 6. Bir ekonomist 7. Pınar 8. HACER UYSAL 9. Salih 10. Merve KÜÇÜK 11. Sedanur Aydin 12. ayşe yılmaz 13.
Etkinlik
Mathmazel isimli okura yanıt verildi
Mathmazel
Gozumden kacmis
Cengiz Aytmatov Okuma Etkinliği
Cemil Meriç'in bir sözü vardır: "Ben her mayıs Balzac'la yeniden doğarım." 12 Aralık Cengiz Aytmatov'un doğumgünü bende diyorum ki gelin bizde bu Aralık Aytmatov okuyarak yeniden doğalım. Cengiz Aytmatov yalnıca Kırgızların, Türklerin değil aynı zamanda Rusların, Dünyanın bir değeri. Eserleri tam 176 dile çevrilmiş usta bir yazar. Aytmatov öyle büyük bir yazar ki kendisi için; ‘Aytmatov, Kırgızistanlı değil Kırgızistan Aytmatov’ludur!’ denir. Öncelikle bir edebiyatsever sonra da bir Türk olarak, bu coğrafya da yaşayan birileri olarak Cengiz Aytmatov okumamızın büyük bir kayıp olarak düşünüyorum. Bu yüzden sizi doğumunun 89. yılında Aytmatov'u okuyarak anmaya davet ediyorum. Etkinlik Aytmatov'un doğumgünü olan 12 Aralık'ta başlayıp, 31 Aralık'ta bitecek. Kitap temini açısından şimdiden etkinliği oluşturmak istedim. Okuduğunuz kitaplar hakkında, önce kitabın ismini yazarak #25665597 bağlantıdaki iletinin altına yorum yapabilirsiniz. Katılımcılar; 1. Mehmet Y. 2. Ezgi 3. Asel Seyde 4. Aysegül Kılıç 5. https://1000kitap.com/Gokyuzuogrencisi 6. Bir ekonomist 7. Pınar 8. HACER UYSAL 9. Salih 10. Merve KÜÇÜK 11. Sedanur Aydin 12. ayşe yılmaz 13. https://1000kitap.com/Ayperests 14. Bkrltn 15.
Etkinlik
Mathmazel
Beni de ekleyin
Cengiz Aytmatov Okuma Etkinliği (İnceleme Kısmı)
Bugün 12 Aralık Cengiz Aytmatov'un doğumgünü. Cengiz Aytmatov Okuma Etkinliğimize başlıyoruz. #25489039 İnsan doğar, yaşar ve ölür. Sonra da unutulur gider, en fazla üç kuşak aileniz hatırlar sizi, sonra yok olursunuz. Sevdiğim bir söz var "Seni hatırlayan son kişi de öldüğünde, hiç yaşamamış olacaksın." bu ölmekten daha kötü. Ve insanların %99.9'u böyledir. Fakat Cengiz Aytmatov diğer %0.1 arasındadır O bedenen aramızdan ayrıldı belki ama eserleriyle dünyanın sonuna kadar yaşayacak hatırlanacak. O'nu okuyarak biz yaşatacağız. Bu nedenle benim için bu gibi insanların ölüm tarihlerinden ziyade doğumgünleri daha anlamlı, çünkü onlar hiçbir zaman tamamen ölmez. Evet bugün büyük yazar Aytmatov'un doğum günü, iyi ki doğmuşsun Aytmatov, iyi ki bize bu güzel eserleri bırakmışsın. Teşekkürler, minnettarız. Etkinliğimize geçelim, Cengizn Aytmatov'u anlamak, hatırlamak ve hatırlatmak için Aralık sonuna kadar Aytmatov okuyoruz. Etkinliğe katılmak isteyenler bağlantıdaki ( #25489039 ) iletinin altına yorum yapsın. Burası ise sadece okuduğumuz kitapların inceleme ve yorumlarının yapıldığı yer. Bunu da yorumda ilk önce büyük harflerle kitap ismini yazarak devamında da kitapla ilgili incelemenizi ya da yorumunuzu yazarak yapalım. (Örnek: BEYAZ GEMİ - .......) Herkese iyi okumalar. Katılımcılar: 1. Mehmet Y. 2. Ezgi 3. Asel Seyde 4. Aysegül Kılıç 5. https://1000kitap.com/Gokyuzuogrencisi 6. Bir ekonomist 7. Pınar 8. HACER UYSAL 9. Salih 10. Merve KÜÇÜK 11. Sedanur Aydin 12. ayşe yılmaz 13.
Etkinlik
Mathmazel
Beni de ekleyin salih bey