melike

melike
@melikeeeeeeeeeeeee
𐰢𐰼𐰏𐰤
Sizin gibi yaşlanmış ve cahil kalmış olmaktansa, dünyayı keşfedip bilgin balık olmak istiyorum.
Sayfa 10 - Karbon Kitaplar·Kitabı okudu
Edebiyat
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
10/10
·182 syf.··
Beğendi
·
2021 51. kitabı
·
17 saatte okudu
·
Okunma: 06 Ekim 2021 15:15
Tuhaf adamsın Neciz Fazıl gerçekten tuhaf. Dönemin en iyi şairisin kuşkuşuz. Ancak aynı dönemde yaşayan Nazım Hikmet, Yahya Kemal, Peyami Safa gibi dönemin en iyi şairleriyle bir olup Türk Edebiyat tarihini inanılmaz seviyelere çıkarmak yerine. Irkçı dediğin Nihal Atsız'la aynı şeyleri yapıp sende dindar olmayanlara hep öfkeliymişsin. Neyse dediğim gibi tuhafsın. Ruhun şad olsun
1000Kitap
Necip Fazıl KısakürekAhmet Seyrek · Olympia Yayınları · 202061 okunma
Neden?
Fakiri neden ezersin? Müslümana neden saldırırsın? Ateisti neden dışlarsın? Yahudiyi neden öldürürsün? Savaşı neden başlatırsın? Hayvana neden eziyet edersin? Neden insan olmazsın? Öleceksin birgün... Yok olup gideceksin... Ne bu iktidar mücadelesi? Güç gösterisi? Çok değil yüz yıl sonra bütün varlığım yok olacak. Ve bir yüz yıl sonra da mezarım yok olacak. Gübre olup toprağa çiçek açtıracağım... Belki bir inek koparıp süt yapacak o çiçeği. Belki de hiç farkında olmadan genç bir adam, sevgilisine vermek için koparacak toprağına gübre olduğum çiçeği. Belki de yağmursuz kalıp kuruyacak kimsenin haberi olmadan... Unutulacağız. Hem bedenim, hem ölü bedenimin can verdiği çiçek. Sonra bir sonbahar gelip geçecek, yapraklar örtecek üstümü. Sapsarı olacak toprağım. Karıncalar son buğdaylarını taşıyacak yuvalarına. Kader bu ya kafilenin sonunda ki son karınca da ölecek mezarımın başında, kıskaçlarının arasında buğdayıyla. Sonra rüzgar, yağmur çamur derken bir buğday başak uzayıp yükselecek. Henüz yok olmamışım... Serçelerin sesini duyuyorum. Buğday başağına gelmişler. Biliyorlar mı aşağıda olduğumu? Beni yalnız bırakmak istemiyorlar sanki? Yoksa ölü bedenime bir teşekkür mü bu seslenişler? Gece oldu... Sesleri geliyor halen. Yok olmadım ben Ben buğdaya can oldum buğday serçeye, serçe yavrusuna. Yok olmadım ben. Sizin tüm kötülüklerinize rağmen bir serçeye yuva oldum rızık oldum... Ama yok olmadım... 🌾
Edebiyat
“Bana gülüyorlar, çünkü farklıyım. Ben de onlara gülüyorum, çünkü hepsi aynı.” Kurt Cobain
Edebiyat
Büyük ölülere matem gerekmez, fikirlerine bağlılık gerekir. Saygı ve Rahmetle
Tarih