Okumaya adım attığım zamanlarda okuyup okuyabileceğim yegane kitap...bazen yol gösterici, bazen öğretici, bazense okurken kendinizi bulacağınız koskocaman bir yapıt. Yazdığı şiirler ve öykülerle kalbimin ücra köşesinde yer edinmiş biridir Sabahattin Ali.
Şair Nedim’in, “Bir gevher-i yekpare iki bahar arasında” dediği İstanbul, bana göre öyle güzel bir denizkızıdır ki, kıyılarına yüz süren deniz, onun tüm dünyada bir eşi olmadığını kanıtlar.”