beni merak ediyo musunuzz
mbti: yani kisilik test flan inanmam ama arkadaslarim yaptigi icin yapmistim entp idi. burcum: koc dogum tarihim: 25martt 17yasindayim ennegram: idk hogwarts binasi: harry potter okumadim veya izlemedim winx: i think flora ama siz yorumlayinn monster high: izliyodum da kendimle bagdastirdigim karakter yok every after high: kendimle bagdastirdigim karakter yok ama lizzie heartsi cok seviyom disney princess: ariel ve merida my little pony: apple jack ve rarity mevsim: sonbahar en sevdigim renk:su siralar pembe, mavi ve gri ────୨ৎ────────୨ৎ────────୨ৎ────────୨ৎ──── hobilerimden bahsediyim ama ben asiri duz bi insanimm ⋆˚꩜。 kitap okumak, her turlu sey yazarim.. hayal gucume guvenmem ama herhangi bir sey hakkinda uzun uzun dusunup konusmayi cok severim

Firefly

@MikaelaFlame
·
Ben Kimim?
Fikir sahibi: filepenyez ✯ imiş MBTİ: İ Don't Know (Ben buna pek inanmıyorum ya, benimkini benim yerime siz bulun bence (⁠◡⁠ ⁠ω⁠ ⁠◡⁠) ) Burcum: Boğa 🐂 Doğum Günüm: 3 Mayıs ♉. 24 yaşındayım 🫠 Enneagram: 4 🎨 Hogwarts Binası: Slytherin 💚🐍 Winx: Bloom ve Flora ❤️‍🔥🌸 Monster High: Lagoona Blue ve Venüs McFlytrap 🫧🌿 Evet After High: Madeline Hatter 🎩 ATLA: Ateş Bükücü 🔥 Disney Princess: Ariel ve Elsa 🧜🏻‍♀️❄️ My Little Pony: Fluttershy ve Rainbowdash 🦋⚡ Doğaüstü Yaratık: Peri, Ejderha ve Kitsune (Dokuz Kuyruklu Tilki) 🧚🏻‍♀️🐉🦊 Mevsim: İlkbahar ve Sonbahar 🌹🍂
Duygu ve Düşünce
Ben kim miyim?
İÇERİK COK TATLI OLMUS ELINIZE SAGLIKK🥰ay biz böyle aile gibi olduk yaa🫶🥹 Öhöm.. Sıcak bir temmuz sabahi... Tamam tamam saka kdgsldndo. 13 temmuz doğumluyum burcum yengeç yükselenim de yengeç. Burcumun özelliklerini gösteriyorum. En azindan arkadaslarim böyle söylüyorlar. Hogwarts binam Gryffindor ama geçenlerde bi taneside Ravenclaw çıktı Mıntıkam 7. mıntıka kereste çıktı olur valla ben okeyimm ağır iş severimm (dkdhodnfic az önce yaptım) Winx perim Flora ama onun kadar narin değilim 🥲 My little pony kesinlike apple jackk Disney prensesim merida ya da moana olabilir En sevdigim dizi (ben daha o havali klasik dizilerden izleyemedim ünide izliycem insallah) Talihsiz serüvenler dizisi kendisi benim safe placeim birde arcanei katabilirim. En sevdigim animasyon buz devri ama otel transilvanya, minyonlar, shreki de cok severim. Hobilerim farketmissinizdir ksgdodnfo kitap okumayi cok severim. Video oyunlarini oynamasinida izlemesini de cok severim. Özellikle minecraft a bayılırım. Resim cizmeyi -her ne kadar aşırı bir yeteneğim olmasada-severim. Grubumun müziklerini dinlemeyi cok severim. Araştırmayı, öğrenmeyi cok severim. Belgesel-ozellikle hayvan belgeselleri ve uzay hakkinda olanlar-bayilieim. En sevdigim kitap #k:1614.Ama ikinciyi secemem o kadar cok var ki. Üşenmesem yazardim. Nefret ettiğim şeyler En başta Atatürk düşmanları İkincisi Türk düşmanları Şimdi öznel olanlara gecebiliriz🥰 Yalan, güvensizlik ve benzeri olaylar beni cok geriyor ve üzüyor. Özellikle su arkamdan konuştun olayı... Insanlar hakkinda yanlış düşünmek sonra o kadar üzülüyorum ki... VERİLEN SÖZLERİN TUTULMAMASI... (Promises are nothing more than fleeting thoughts)

katniss everdeen☆

@rue_flowers
·
BEN KİMİMM???
ben bunu Hayruş ✮⋆˙ dan gördüm o da filepenyez ✯ ve Sȳzaerys•’dan görmüş çok güzel bi içerik olmuş hepsinin ellerine sağlıık 💖 7 aralık da doğdumm.yay burcuyum ,hayatımda benle aynı gün doğan sadece bir kişiyi tanıyorumm o da ۶ৎ Ophelia🫶🏻💖 en sevdiğim dizi prison break ,en sevdiğim animasyon rapunzel ,ınside out ve ejderhalı nasıl eğitirsiin 🤗 hobilerimi söyliyim 🐽 9 yıldır voleybol oynuyorum (hiç sevmiyom böyle söylemeyi 😭☺️)neyse resim çizmeyi çok severim özellikle tuvale başkaa anı olsun diye video çekmeyi,arkadaşlarıma küçük hediyeler almayı ve yapmayı da severimm 💝 en sevdiğim kitaplar Percy Jackson ve Yunan Tanrıları serisi ben bu seriyi 14 yaşımdayken acayip kafaya takmıştım 7/24 okuyordum hala öyleyim ama çok cıvıtmadan 💕 NEFRET ETTİĞİM ŞEYLEER😭 insanların birbirini şaka bile olsa zorbalamasından NEFRET ederiim yemek yerken yemeğin şapırdatılması biri bir yiyeceği yerken birbirlerine ikram etmemesi ıspanak ,pırasa ve balıık.🤮(o kadar çok şeyden nefret etmiyormuşum yaa)💖🐽 tavşan ve köpekleri çooook severiim başkaa en sevdiğim yemek mantı ve saarmaaa 😋 küçükken ressam olmak isterdimm🎨 en sevdiğim çiçek sarı lale çok klasik ama olsuun qwqwqwq😌 Piramitler voleybol hayvanlar dan falan konuşmayı çook severim çoğu insan bana çok soğuk bi insansın der ama ben asla böyle olduğumu düşünmüyorum gsliyim öylesine tutuyom futbolu acayip saçma buluyorumm en sevdiğim yazar Agatha Christie teyze 💖 fav rengim pembe ve lacivert bişeyi yapmadan çok düşünürüm yatmadan önce herşeyi kafamda kurarım (overthink)🤗 bazen gereksiz duygusal ve enerjik olabiliyorum mesela her zaman kayıp balık Nemo izlerken ağlarım hüngür hüngüür😭geceleri acayip sakar ve gereksiz bi enerji olur üstümdee🐵 ben buyuuumm💖🐽(ne kadar klasik bi insanmışım yaa😭😭😭)biraz kısa olduu💕
İleti
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Ben kimim veya neyim
Credit: filepenyez ✯ İlk yapan sendin diye biliyorumm Hayruş ✮⋆˙ 'tan gördüm ilkk ve zümi'nin yorumlarına biraz yazmıştım ama buraya da yazıyorumm Doğum günüm 15 Temmuz. Adım Luna Nochestar, gerçek adımı paylaşmayı düşünmüyorumm. Elf, siren veya cadı olabilirim ama elf derken Noel babanın elfleri değil Tolkien'ın elflerinden bahsediyorum (bu kitle yanlış anlamaz ama olsun) Mbti tipim: Intj Enneagram'ım: sp1, sp5, so4 (ben bilmiyorum aslında Mari söyledi dmdmdnns) Hobilerim: Kitap okumak, kitap yazmak, çizim yapmak, gitar çalmak, bale, artistik buz pateni, quad paten, film/dizi izlemek, figür vb. toplamak Daha az yaptığım hobilerim: Miniminnacık keman, eskiden piyano Film zevkim -Yüzüklerin Efendisi -Harry Potter (Rowling değil HP) -Açlık Oyunları ve animasyon filmler, spesifik olarak: Studio Ghibli, Pixar, Httyd filmleri olabilir Dizi pek izlemiyorum ama Stranger Things, Pjo severimm Favori animelerim -Aot -Vinland Saga -Frieren -Witch Hat Atelier -Csm -Tbhk -Death Note
Ben Kimim?
filepenyez ✯'den gördüm. 🙏 MBTI: INTJ-T 💫 Yükselenim: Akrep 🙏 (Burçlarla alakam yok, merakıma yenik düşmüştüm) Enneagram: 3 🫧 Burç: Başak 🌾 Mıntıka: 9. Mıntıka ☘️ Hogwarts Binası: RavenPuff🕯 Patronus: Yunus🐬 Winx: Flora 🧚‍♀️ My Little Pony: Twilight 🦄 Monster High: Venüs 💚 Çilek Kız: Çilek Kız 🍓 Disney Princess: Merida 🏹 Lost: Charlie 🎸 D.G: 20 Eyl.
Apocalypto'nun o final sahnesi gerçekten de sinema tarihinin en "tokat gibi" bitişlerinden biri. Jaguar Pençesi tam kurtulduğunu, ormanın derinliklerine kaçabileceğini düşünürken ufukta İspanyol kalyonlarını görmesi... Mel Gibson orada izleyiciye şunu hissettiriyor: "Kaçtığın vahşet, ufukta bekleyen o devasa yıkımın yanında çocuk oyuncağı kalacak." Mel Gibson'ın bu sonu kurgularken karşılaştığı tepkiler üzerine olan anekdotlar meşhurdur. Birçok kişi hikayenin kişisel bir hayatta kalma mücadelesinden, makro-tarihsel bir trajediye evrilmesini fazla sert bulmuştu; ama Gibson'ın "Büyük medeniyetler, içeriden fethedilmedikçe dışarıdan yıkılmazlar" temasına tam oturan bir finaldi. Mayalar yok olmadı; aksine değişim geçirdiler. Gonzalo Guerrero hikayesi bu noktada çok çarpıcıdır. Bir İspanyol denizcisiyken Maya esiri olan, ancak daha sonra kültüre uyum sağlayıp bir Maya savaşçısına dönüşen Guerrero, Prenses Zacil-Ha ile evlenerek Amerika kıtasındaki ilk "Mestizo" (melez) neslinin babası kabul edilir. Bu, Apocalypto'daki o saf, izole dünyanın yerini hibrit bir gerçekliğe bırakacağının kanıtıdır. Francisco de Montejo'ların gelişiyle kadim şehir Toh'un üzerine kurulan Mérida, Maya taşlarının sömürge binalarına dönüştüğü bir semboldür. Bugün bile Mérida sokaklarında yürürken, kolonyal yapıların temelinde o eski Maya tapınaklarının yontulmuş kireç taşlarını görebilirsiniz. Şu anki algının aksine, Mayalar bir anda buharlaşıp gitmediler. Cozumel (Cuzamil) ve Tulum gibi ticaret merkezleri, İspanyollar geldiğinde hala işliyordu. Meksika, Guatemala ve Belize'de yaklaşık 6-7 milyon kişi Maya dillerini konuşuyor. Geleneksel tarım tekniklerini ve ritüellerini sürdürüyorlar. Filmdeki Jaguar Pençesi'nin torunları, modern dünyanın içinde kendi kimliklerini koruyarak yaşamaya devam
Alıntı
Sömürgeci mantık, Mayaların 1500’den çok önce "zaten yok olduğunu" iddia ederek oradaki toprakları sahipsiz veya "sahibini yitirmiş" gibi göstermeye çalışır. Eğer Mayalar zaten kendi kendilerini yok ettiyse, gelen İspanyol kalyonları bir işgalci değil, sadece boş duran bir harabeye yerleşen yeni kiracılar olarak algılanır. Oysa gerçekte, 1500'lerde Yucatán Yarımadası hâlâ siyasi otoritelerin, ticaret rotalarının ve aktif bir nüfusun olduğu bir coğrafyaydı. Nüfus hareketleri, dilin sürekliliği ve toponimi (yer adları) bize yalan söylemez. Bugün Meksika'da milyonlarca insanın hâlâ Maya dillerini konuşuyor olması, o matematiksel zincirin hiç kopmadığının en büyük kanıtıdır. Beyaz tarih yazıcılığı, bu sürekliliği "kalıntı" veya "egzotik bir azınlık" seviyesine indirgeyerek sömürgeciliğin siyasi sorumluluğundan kaçmaya çalışıyor. Gonzalo Guerrero örneğinde olduğu gibi, yerli halkla "melezleşme" aslında sömürgecinin en büyük korkusudur. Çünkü melezleşme, sömürgecinin o "üstün ve saf" kimliğini bozar ve yerli halkın yok olmadığını, sadece form değiştirerek geleceğe aktığını gösterir. "Mayalar bitti" demek, aslında "Biz onları sildik, yerine yeni bir şey koyduk" demenin kibar yoludur. Tarihi kendi arzularına göre eğip bükenler, genellikle tozlu arşivlerdeki belgelerin yaşayan insanlardan daha önemli olduğunu savunurlar. Oysa o coğrafyada isimler değişse de, Mérida'nın altında Toh’un taşları durmaya devam ediyor.
Tarih