Vaktiyle Üçüncü Napolêon Bonaparte, Türk Sadrâzâmı Fuat Paşa'ya sormuştu:
— Girid'i bize satar mısınız?
— Hayhay satalım.
— Kaça verirsiniz?
— Aldığımız fiata.
Aldığımız fiat müthişti: On binlerce Türk şehidi; uzun süren bir savaş ve Hanya ve Kandiye zaferleri...
Bize böyle bir fiat verecekler yaratılmadan, Türk'ten vatan alınmayacağını, dünya, zaten bilirdi.
25.6.1960 / Hürriyet Gazetesi