Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

BishNEW

BishNEW
@mmurat234
Eğitim- Öğretim
Din Psikolojisi Doktora
Erzurum
Erzurum
4 okur puanı
Mayıs 2017 tarihinde katıldı
Sosyal bilimlerin en eskisi, tabii ki binlerce yıl gerilere giden bir faaliyet ve isim olarak tarihtir. 19. yüzyılda tarih yazımında Leopold Ranke' “gerçekte nasıl olduysa öyle” sloganını icat etti. Ranke'nin önerdiği daha bilimsel, spekülasyon ve söylenceden sakınan bir tarihti. Yöntem önerisi ise; Olayları tasvir eden ve olayların geçtiği zamanda yazılmış belgeleri araştırmak.
Reklam
Ama nerede devlet daha az güçlü hale gelse, dinsel yapılar, etnik örgütlenmeler ve benzeri gruplar hanehalklarının önceliği üzerinde ısrar eden en güçlü seslere dönüşebilir.
Kapitalist bir sistemde sınıflar vardır çünkü farklı çıkarlara sahip olan ve farklı gelir düzeyleriyle ekonomik sistemde farklı şekillerde konumlanmış kişiler vardır. İşçiler ve işverenler- statü grupları veya insan grupları (ulus- ırk- etnik grup, dinsel cemaat, toplumsal cinsiyet, cinsel tercih vb). Statü grupları kapitalizm içerisinde önemini artırmaktadır.

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Modern dünya-sistemi hem evrenselcilik hem de evrenselcilik-karşıtlığının eşzamanlı varlığını, yayılmasını ve uygulanmasını kendi yapısının merkezi ve temel bir özelliği haline getirdi. Karşıtlık içeren bu ikili, sistem açısından merkez-çevre eksenel işbölümü kadar temel bir özelliktir.
Ömrün beş mevsimi var Aşk, hasret, yalnızlık, vuslat ve hüzün Sahi, sen hangi mevsimdesin...
Reklam
BishNEW
@mmurat234·Bir kitabı okumayı düşünüyor
Hüsn ü Aşk
Hüsn ü AşkŞeyh Galip
8.8/10 · 1.284 okunma
BishNEW
@mmurat234·Bir kitabı okumayı düşünüyor
İslam Korkusu
İslam KorkusuÖzlem Kumrular
7.9/10 · 33 okunma
Gergedan Boynuzu Çin, Tayland, Güney Kore ve Tayvan'da milyonlarca insan; gergedan boynuzunun bir afrodizyak olduğunu, cinsel istek ve gücü arttırdığını, baş ağrısından burun kanamasına ve yüksek ateşe kadar her şeyi tedavi edebileceğini iddia ediyor. Oysa gergedan boynuzunun temel maddesi, kanıtlanmış herhangi bir etkisi olmayan sıkıştırılmış saçtır (keratin) (Sierra, Kasım/ Aralık 1989). 2-2,5 kilo ağırlığındaki bir gergedan boynuzu karaborsada 25.000 ila 50.000 dolara satılıyor. 1900'lü yılların başında dünyada 1 milyon civarında gergedan yaşarken, boynuzlarina olan talep yüzünden kaçak avcılar bu sayıyi 10.000'e kadar düşürdü.(Berger & Coningham, 1994). Sonuç: Şahitlik ve Plasebo
Sayfa 31 - Kaknüs Psikoloji, 2009
Toplum, halka karşı sorumluluk taşımayan bilim ve din papazlarına karşı tarihimizde ilk defa, kol kola vermiş meydan okuyor, onlardan neredeyse 2000 yıldır bize zorla yutturdukları kendi "gerçeklik" tanımlarını yeniden tanımlamalarını ve savunmalarını bekliyor. İnsanlar tinsel güçlerini geri istiyorlar.
Sayfa 249 - Dharma, 2008.
BishNEW
@mmurat234·2020 okuma hedefini ekledi.
2020 OKUMA HEDEFİ
0/100 kitap - %0 tamamlandı
Henüz kitap okumadı
100 kitap
0 sayfa
0 inceleme
8 alıntı
Reklam
Gerçekten de bizler yıldız çocuklarız ve hepimiz, tek yaraticimiz olan Tanrı'mızın, tüm yaradılışın, tüm evrenin ve her şeyin Tanrı'sının çocuklarıyız. Ve şimdiye kadar Yerküre düşünüldüğünde, ister insan, ister hayvan, ister başka şey olsun bu Tanri her şeyi içine alıyor, ilahiyat ister küçük, ister büyük olsun hepimizin içinde varoluyor. Sonuç olarak bizim Tanrı'mız birdir ve aynı Tanrı'dır, tümyaradılışın Tanrı'sıdır. Tanrı sınıflara ayırmaz ve tahakküm etmez. Bunu sadece insan yapar.
Sayfa 256 - Dharma, 2008.
Sembolizmin Psikolojisi
Anne memesini bulamayan çocuk elini emerek onu bir geçiş nesnesi yapar veya bir oyuncakla oyalanarak sıkıntıyla baş eder. Geçiş nesneleri bir yönüyle gerçek, bir yönüyle içsel olup her ikisinden de farklı olarak bir ara bölgeye aittirler.
Sembolizmin Psikolojisi
İnsan ve sembol karşılıklı etkileşim halindedir. İnsan sembol üretmede etkin olurken sembol de insanın duygu, düşünce ve davranışları üzerinde etkilidir. Freud, diğer konularda olduğu gibi temel formülünü sembol konusuna da uygulanmıştır. Patolojik sembollerin oluşumunda başlangıçta çatışma, bu durumdan kurtulmak için bastırma ve bastırmanın neden olduğu gerilimi gidermek için onun yerine yeni bir sembol ikame ederek bu sıkıntıdan kurtulma çabası vardır. Aslında sembol, bastırılan arzuyu yansıtmaktadır. Çatışma yoksa sembol yoktur. Bu nedenle psikanalizde sembol bastırılmış duyguları temsil eden düşünce, davranış, imaj ve semptomlar olarak tanımlanmıştır.
Hadislerde Uluhiyet
Gurur ve kibir şirkin tabii bir sonucudur. Allâh’a şirk koşan aynı zamanda bencildir. Allâh’a şirk koşan kimse ahlakı ve fazileti hafife alır. Müşrikler boş ümitlerle yaşarlar. Tanrılarına adaklar adar ve böylece tanrılarına rüşvet vererek tüm saçma ve kötü davranışları için istediklerini yapma hususunda ruhsat aldıklarına inanırlar. Bu boş inançlar onları daima günah ve kötü davranışların ağına düşürür ve tanrılarına güvenerek ruhlarını temizlemeyi saf ve iyi bir hayat yaşamayı ihmal ederler. Karşılıksız olarak ve yalnız mükafatını Allâh’tan beklemek suretiyle yardım yapılan bir toplumda insanın yalnız ve çaresiz kalması zordur. Bunun aksi ise yalnızlık, korku ve kimsesizlik gibi insanı psikolojik yönden derinden etkileyen problemlerle baş başa kalmaktır. Şirk de böyle bir duruma neden olmaktadır. Şirk gerek şahsi gerek toplum hayatında bir ıstıraptır. Allâh’a ortak koşanın gayesinde bir sebat yoktur. Bu nedenle sürekli bir buhranın, bitmeyen bir ıstırabın korkusu içinde çırpınır
Hz. Peygamber’in İtikadi Sapmaları Düzeltmesi
Müşriklerin önemli özelliklerinden bir diğeri, Allah adına kanun koymak ve yasa oluşturmaktır. Koyduğu kanun için “Bu Allah’tandır.” derler. Allah’ın hüküm koymadığı bir meselede hüküm vererek helal veya haramdır demek dinde şirk koşmak olarak değerlendirilir. Zira bu husus da Kur’an’ın hükmü çok açık ve nettir. “Dillerinizin uydurduğu yalana dayanarak “Bu helaldir, şu da haramdır” demeyin. Çünkü Allah (c.c.)’a karşı yalan uydurmuş oluyorsunuz. Kuşkusuz Allah (c.c.)’a karşı yalan uyduranlar kurtuluşa eremezler.”
Kur’an-I Kerim’e Göre Şirk’in Sebepleri ve Çeşitleri
Şirk tehlikesine karşı insan psikolojisini oluşturan duyguların eğitilmesi çok önemli bir yer tutmaktadır. Korku da doğru yönlendirilmesi gereken, müspet ve menfi yönleri olan psikolojik bir durumdur. Bu nedenle müspet yönlendirilmediği takdirde hareketleri sınırlayan, zihni verimliliği engelleyen; sevgi gibi kuvvetli, fakat ters yönde etkiler meydana getiren bu korkuyu, İslam inancı, kontrol edilmesi gereken duygular arasında görür.
Sayfa 86 - Yüksek Lisans Tezi
Reklam
BishNEW
@mmurat234·2017 okuma hedefini ekledi.
2017 OKUMA HEDEFİ
0/12 kitap - %0 tamamlandı
Henüz kitap okumadı
12 kitap
0 sayfa
0 inceleme
1 alıntı