# Ne kavranılmaz bir yer şu gözyaşı ülkesi.
# Gençlik tecrübeden yoksundur. Bunu kazandıracak, uzun zamandır ancak.
# Felsefe insanı tek bir kuruş sahibi olmadan zengin yapar.
Ne yapacağımı bilmiyordum. O gün, ertesi gün, daha ertesi gün, önümdeki haftalar aylar yıllar boyunca ne yapacağımı bilmiyordum! Kim olduğumu, neye benzediğimi de bilmiyordum, hangi sınırlarda dolaşacağımı da...
Furüzan’dan okuduğum ilk kitap ama son olmayacak kesinlikle.
Öykü okumaya yeni yeni başlayan birisi olarak son zamanlarda genellikle öykü kitaplarına ağırlık verdim ki iyi ki de ağırlık vermişim diyorum bu şekilde mükemmel yazarlarla tanıştım. Furüzan da bu yazarlardan birisi.
Furüzan, yazdığı dönemi çok güzel bir şekilde karşısındaki okura aktarabilen bir yazar. Betimlemeleri, karakterleri, dili farklı ve özel bir yazar bence. İlk başta biz çok anlaşamadık, bazen yanlış mı okudum acaba diye başa dönüp okuduğum kısımlar oldu ama alıştıktan sonra okuması hem zevkli hem de akıcı bir hal aldı ama bu her hikayeyi tek okuyuşta anladığım anlamına gelmiyor.
Neredeyse her konuya değinmiş ama genel olarak bir yerden başka bir yere göç etmiş, etmek zorunda kalmış insanların yaşamlarını iç konuşmalarla, karakterlere etki eden kişilerin ona önceden söylediklerini hatırlaması üzerine kurulmuş. Parasızlık genel olarak aslında temel olan başka bir konu. Her bir karakterimiz parayla alakalı kesin bir problem yaşamış kişi.
Seni en çok hangi hikaye etkiledi diye sorarsanız, kitaba ismini veren Parasız Yatılı hikayesi etkiledi. 8 yaşında yetim kalmış bir kız çocuğu, onu okutmaya çalışan, çalışmak zorunda olan bir anne… hikaye beni bir çocuğun gözünden nasıl bir durumda olduğunu görmeme olanak verdiği için etkiledi. Bunu yaşayan bilir sadece. Rabbim kimseye yaşatmasın.
Parasız Yatılı kitabını okuduktan sonra aklımda kalan nadir cümlelerden birisi “Ne zaman çocuk oldum ki!” oldu. Kitabın son sayfasını da çevirdikten sonra okuduğum hikayelerin bazılarının ağırlığı boğazıma düğüm oldu, o durumu anladığım için kendimi o karaktere karşı sorumlu hissedip keşke gerçekten öyle birisi olsa da sarılabilseydim, iyi gelseydim, iyi gelmeye çalışsaydım dedim.
Ben çok severek okudum. Evet zor bir