Dediler ki sevdiğin ölünce kalbinde kırk mum yanar, her gün biri söner. Kırkıncı gün hepsi söner, biri bekler. O tek mum ebediyen yanar, acını o tek mum tutar.
"Çeşme, özgün hâlinden maalesef eser kalmamış, harap vaziyettedir. Târihimiz, kültürel mîrâsımız gözlerimi- zin önünde mum gibi eriyip gidiyor, yok oluyor. Bizler ise çâresizlik içerisinde bunu seyrediyoruz. İçler acısı durum daki çeşme lisân-ı hâl ile böyle söylüyor bizlere. Varsa bir hükmü çeşmenin ihyâsı noktasında ilgililerden bir hamle, bir hareket bekliyoruz. Hiç olmazsa hâtırası yaşatılsın!."