Sonsuza kadar bu şekilde hissederek hayatın içinde yelkenler fora gidebilmem mümkün mü ? Gemilerin sonunda durmaları gerekir. Bir rıhtıma, limana, bilinen ya da bilinmeyen bir varış yerine ulaşmaları gerekir. Bir yere varıp orda durmaları gerekir. Yoksa gemi olmalarının ne anlamı kalır? Hayatımda bir çok farklı kişiliğe, bir çok farklı role büründüm. Bir kişi değilim. Tek bedene toplanmış bir kalabalığım.
Sayfa 104Kitabı okudu
Herçî bibitin ji xêr eger şerr Bê da'iye nabitin muyesser Ger wesle weger qumaşê dîdar Bê da'iye nabitin çu bazar Ew da'iye cumle remz û hal in Belkî ji cenabê zulcelal in ---------------- İster hayır olsun, isterse de şer Dünyada sebepsiz olmaz müyesser Ya cananı görmek, ya vasla ermek Mümkün mü sebepsiz pazarlık etmek? Sebep; bütün sırlar işaretlerdir Belki de Allah'tan olan hünerdir
Sayfa 290 - Nûbihar
Reklam
Şimdiye kadar kim bilir kaç hayvan yükü kitap okudun. Ne anladın? Hiç değil mi? İnsanların ma'lûmatı nedir? İhtiyac-ı zevk ve enaiyetleri olan sanayie ait bulunanları bir şeydir. Lakin hak ve hakikate dair ne bilirler? Hiç! Muadele-i akliye ile hakkı itiraf mümkündür fakat bilmek, anlamak mümkün mü? Ne konuşalım! Terkib-i hurûf ile nokta-i hikmet bilinir mi? [İhtiyac-ı zevk ve enaiyetleri olan: Zevki ihtiyaçları ve benlikleri. Sanayie: Sanatlara. Muadele-i akliye : Akli denklemlerle, akıl yürütmelerle. Terkib-i hurûf: Harflerin birleştirilmesiyle, bir araya getirilmesiyle.]
Sayfa 32 - Aynalı Baba
Kâğıt kalem çıkarıp seni hatırlamamak mümkün mü diye yazmaya başlıyorum .
İnsanda bekâ var mı? Küre-i arz dediğimiz bu süknâ-yı muvakkati derin bir hüzne kapılmayarak seyretmek acaba mümkün mü?
Sayfa 24 - süknâ-yı muvakkati: geçici ikametgâhı
"İnsanı kör eden şey gözdeki boşluk mu beyindeki boşluk mu? Eğer tek körlük gözdeki boşluktan kaynaklansaydı bu kadar acı çeker miydi? Koyun sürüsüne dönüştürülebilir miydi insanlık? Ayaklarına pranga vurulmadan bu kadar köleleştirilebilmeyi izah etmek mümkün mü?"
Reklam
Geri199
1.000 öğeden 991 ile 1.000 arasındakiler gösteriliyor.