Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Müslümanca düşünmeyi yeniden keşfetmek
1000kitap.com/yazar/celal-fed... Türkiye’de İslamcılar, Batılıların, Müslümanca düşünme ve yaşamayı siyasî bir proje olarak resmedip insanların ondan uzak durmalarına bir çözüm üretemediler. Bu nedenle de dünya üzerinde hakkını aramak için mücadele eden her Müslüman, ‘cihatçı’ olarak resmedilip yaftalandı. ‘Cihatçı’ dediklerini
Müslümanca düşünmek ve müslümanca davranmak yaşadığımız hayat içinde engellerle dolu iki şey. |•
İsmet Özel
İsmet Özel
-Bakanlar ve Görenler
Reklam
Çeyrek Asır Sonra Halkın Dostları Bir Arada (Düşler dergisi, sayı 10)
“Çeyrek Asır Sonra Halkın Dostları” birarada... ATAOL BEHRAMOĞLU - İSMET ÖZEL Yöneten: İrfan Çiftçi İstanbul Büyükşehir Belediyesi Kültür İşleri Daire Daşkanlığı'nca Tarık Zafer Tunaya Kültür Merkezinde düzenlenen “Şiir Patikası” toplantısında İrfan Çiftçi'nin yönettiği “Çeyrek Asır Sonra Halkın Dostları “ konulu bir söyleşi
klişe Algılar yüzünden meseleleri Doğru dürüst müzakere edemiyoruz.
Siz islamın adalet ve hak hukuk gözettiğini söylersiniz, muhatabınız hemen, ama nerede, müslümanlar çok fazla adaletsiz davranıyor, şunlar şunu yapmış, bunlar da bunu yapmış, hani nerede islamın adaleti, gerçeklikten uzak şeyler bu söyledikleriniz diyerek karşı çıkıyor. ama meselenin kategorik hata olduğunu unutuyor, niye? çünkü klişe algılar o kadar sağlam oluşturulmuş ki söylediğinin neye tekabül ettiğini fark etmiyor, kastı öyle olmasa da söylediği şey islamın bugünün gerçekliğinde bir yerinin olmadığıdır. Bunu açık bir şekilde söyleme cesaretine sahip olmadığı için mevcut gerçeklikle islamın güzelliğinin uyumsuz olduğuna gönderme yapıyor. Halbuki şunu bilmek şart olmuştur: müslüman olmak, seküler olmamayı içermediği gibi müslümanca düşünmek içinde yeter şart değildir. Abdulaziz Tantik
Dijital neslin dirilişine vesile olması ümidiyle...
“Dijital Neslin Müslüman Bilinci” popüler kültürün etkisi altına aldığı, dijital kirliliğin hat safhaya ulaştığı, doğru ile yanlış, hak ile batıl arasında ayrımın yapılamadığı yaşadığımız bu çağda Müslümanca düşünmek ve yaşamak için yazılmış bir eserdir. Hayatta karşılaşılan her olay ve duruma karşı bakış açısının dini ve milli değerlerle yoğrulması gerektiğine inanan yazar eserinde dijitalin hakim olduğu bu çağa dair çok önemli meselelere yer vermiştir. Dijital nesil hedeflenerek kaleme alınan eser her yaştan okuyucu kitlesine de hitap etmektedir. Yazar mesleki ve uzmanlık alanı olması hasebiyle medya ve iletişim konularına yer vermiş, bu konuları ahlak ve maneviyat penceresinden milli ve dini değerler kapsamında yorumlamıştır. Dijital neslin dirilişine vesile olması ümidiyle... Kitap Tanıtım: youtu.be/b9KjjVisTBY
Nihal Atsız, Sinanoğlu, Renan
_Nihal Atsız: _Bu memleket gerizekâlılarla, delilerle, ruh hastalarıyla doludur. _En büyük kahramanlığı yapsanız bile en küçük bir karşılık beklemeyiniz. _Bütün dünyada yurt düşmanlarına müsamaha
Reklam
Sefer'den sorumluyuz, zaferden değil..:)
Biz sadece tebliğ'den sorumluyuz. İmanı Allah istediğine nasip eder.
Müslümanca düşünmek ve yaşamak.
Dini görevlerimiz sadece ibadetleri kapsayan bi ifade değil, hayatımızın her anını ve her düşüncemizi kapsayan bir ifade olmalıdır.Dini görevlerimiz; dinî hükümlerin bize kazandırdığı zihniyeti, telakki tarzını hayata hakim kılmaktır.
İSLÂM'DA TAKLİD MESELESİ...
Ebubekir Sifil
Ebubekir Sifil
hocanın kaleminden (İnkişâf Dergisi, Ekim 2009) enfes bir yazı: - Modern zamanların modası hiç geçmeyen temel tartışma konularından birisi taklid meselesi. Kimilerinin, "bilgi çağı"na yakıştıramadığı için –kıvırcık saçlarını düzleştirmek uğruna kendisine en olmaz işkenceleri reva gören zenciler misali– "kendinden
Reklam
🌹İslâm ve Felsefe🌹 📚Hayvanların filozofu eşek Orwell'in Hayvan Çiftliği adlı satirik romanında şöyle konuşur: «Allah bana sinekleri kovmam için bir kuyruk vermiş» der ve hemen arkasından ekler: fakat ne sinekler olsaydı ne de kuyruğum. Burada hem felsefe ile istihza edilmekte, hem miskin bir ruh hali sergilenmektedir. Ayrıca miskin
klişe Algılar yüzünden meseleleri Doğru dürüst müzakere edemiyoruz.
Siz islamın adalet ve hak hukuk gözettiğini söylersiniz, muhatabınız hemen, ama nerede, müslümanlar çok fazla adaletsiz davranıyor, şunlar şunu yapmış, bunlar da bunu yapmış, hani nerede islamın adaleti, gerçeklikten uzak şeyler bu söyledikleriniz diyerek karşı çıkıyor. Ama meselenin kategorik hata olduğunu unutuyor, niye? çünkü klişe algılar o kadar sağlam oluşturulmuş ki söylediğinin neye tekabül ettiğini fark etmiyor, kastı öyle olmasa da söylediği şey islamın bugünün gerçekliğinde bir yerinin olmadığıdır. Bunu açık bir şekilde söyleme cesaretine sahip olmadığı için mevcut gerçeklikle islamın güzelliğinin uyumsuz olduğuna gönderme yapıyor. halbuki şunu bilmek şart olmuştur: müslüman olmak, seküler olmamayı içermediği gibi müslümanca düşünmek içinde yeter şart değildir. Abdulaziz Tantik
70 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.