bu kitabı 2 yıl önce okumam ile şu anki okumam arasında dağlar var resmen...bu kitap size "sevdiğiniz insan mı yoksa vatan mı?" sorgulamasından ziyade daha anlamlı sorularla kendi benliğimizi ve değerlerimizi sorgulatıyor bence kendimize...savaşmak kutsal mıdır yoksa canilik midir....insan hayatı bu kadar değersiz midir...insan cidden özgür müdür...kaçan insan özgür müdür..gibi sorularla beni metrodaki sıkış tepişin içinde sorgulamaya iten kitaptır..güzeldir......
aslında tam olması gerektiği gibi işleniyor konular;ama kitaptaki hikayelerin günlük hayattan olmasına nazaran stefan zweig'ın insanı ürperten karamsarlığı siz kitabı okurken sizi etkisi altına aldığından olayların üzerine pek düşünemiyorsunuz. bu kitapta da bu kadar umutsuzluk,karamsarlık olması ve neredeyse her hikayenin ölüm/intiharla sonuçlanması beni bir tık korkuttu açıkçası. kitabı okuyup "ne okudum ben yaa" diye düşünürken kitapta işlenen hikayeleri ayrı ayrı benimsiyorsunuz.....