esra

esra
@niphredil_e
filistinli kadınlar; devrimin kalkanı, rüyaların koruyucusu

esra

, bir kitap okudu
Puan vermedi·120 syf.·
2025 21. kitabı
Margit Schreiner
6.7/10 · 742 okunma
321 isimli okura yanıt verildi
esra
ahlakınız batsın
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.

zehra

, bir kitap okudu
Puan vermedi·248 syf.·
36 günde okudu
·
2024 1. kitabı
Yevgeni İvanoviç Zamyatin
7.6/10 · 11,9bin okunma
esra
bizzo

esra

, bir kitabı okumayı düşünüyor
Robert Graves
8.8/10 · 145 okunma
Metin isimli okura yanıt verildi
esra
farya faraji mükemmel

esra

, bir kitap okudu
8/10
·72 syf.·
2024 23. kitabı
Cuniçiro Tanizaki
6.9/10 · 2.965 okunma
esra
başarılı bir Doğu-Batı medeniyeti alegorisi bence.
Bir Kadın
9/10
·64 syf.··
2024 15. kitabı
Annelerin aslında kendi hayat görüşleriyle uyan ve iyi niyetleriyle verdiği tavsiyelerin, telkinlerin gelecekte çocukların davranışlarına olan etkisini anlatan bir kitap. Bir annenin çocuğunu kendince korumak için getirdiği kısıtlamaların zamanla çocukta korkuya dönüşmesi ve daha sonra bu davranışların çocuk için hayat pratiği haline gelmesine değiniyor. Anneler çoçuklarına düşkün olsalar bile aynı zamanda ihtiyaç duydukları sevgiyi, şevkati, güveni ve desteği şu ya da bu sebeple sağlayamayabilirler. Yaşadığı evde adeletsizlikle karşılaşan çocuklar bu güç dengesindeki adeletsizliği zamanla kendi ruhlarına işlerler. Mutsuzluk, huzursuzluk, toplum baskısı, kısıtlamalar, ahlak kuralları, adeletsizlik çocuğun içine kazanır ve daha çocuk küçükken dünyanın tehlikeli ve şiddet dolu bir yer olduğunu ve yeteri kadar güçlü olmazsa şiddetin kendisine de yönelebileceğini görür. Oysa dünya tehlikeli de olabilecek bir yerdir ama her zaman, her an tehlikeli değildir. Belki bunun ayrımını anlamak gerekir. Ancak kendi yaşadığı evde bunu gören bir çocuğun aradaki farkı anlaması daha zordur. Zamanla farkındalığıyla da ailesiyle olan o zorunlu sevgi bağlarının gittikçe azaldığını görür. O hengamede artık çocuğun annesiyle olan kavgasının bir önemi kalmamıştır. Ben kendim için yorumlarsam: Büyüdüğümü ve değiştiğimi görmek annemin hoşuna gitmedi, ben de buna karşılık onun toplumsal değerlerini, ahlak normlarını, kazandığı parayı küçümsedim. Benim başkaldırım bu iken annemin isyanı her zaman diğerlerinden daha iyi olmaktı. Bu bağlamda ona hiçbir zaman yeterli gelemeyeceğimi fark ettim. Bu kitabı sevmemin sebebi ise kısa süre önce bende oluşan bu duyguları, düşünceleri tekrar hatırlatması.
Bir KadınAnnie Ernaux · Can Yayınları · 20233,892 okunma
321 isimli okura yanıt verildi
esra
yaşamayan yoktur