"Barut tekrar gelecek.Bunu hiç bir şey engelleyemez.Aynı eski hikaye yeniden,yeniden yaşanacak.Sayısı artan insanlar savaşmaya başlayacaklar.Barut sayesinde milyonlarca insan öldürecek ve çok ileride bir gün yeni bir uygarlık,sadece bu yoldan evrilecek".
"Nasıl yaparım?"diye tekrarladı düşünce içinde."Hayır, asıl sorun şu: Nasıl olur da yapamam ya da daha doğrusu yapabilseydim ne olurdu, özgür olsaydım; şartlandırılmam beni köleleştirmeseydi."
"Özgür olmak istemez miydin, Lenina?"