296 syf.
9/10 puan verdi
·
Beğendi
·
4 günde okudu
Bir çok şeyi görmek başka bilmek başka bilincinde olmak başka. Kitap görüş açıma daha radikal davranmam gerektirdiğini ekletti. Grafik görselleri daha büyük olmalıydı ve bir yarımlık hissi bıraktı bende sadece dünyadaki çalışmalardan bahsetti objektif bir şekilde ülkemizdeki bu sapkınlık için neler yapıldığını da rahatça yazmalıydı. Ünlülerimizin hümanist(!) düşünclerini nasıl ifade ettiklerini kimin nerelerde bağlantıları olduğunu daha ifşacı olmalıydı. Kulun başka bir kulun günahını örtmesiyle bilinçle yapılan bir kötülüğün duyrulmasi ayrı şeyler bence burada yazara katılmıyorum sonsöz kısmında.
Hekaton'la Son Tango
Hekaton'la Son TangoMustafa Merter · Ketebe Yayınları · 202395 okunma
Irkçılığın Neticesi: Emperyalizm
Fransızların Cezayir'i işgal etme girişimini anlamak için Fransız aklına bakmak gerekir. Bu tespiti yaparken daha objektif olmak adına da bir Fransız düşünüre başvurmakta fayda vardır. Bu konuda fikirlerine başvuracağımız Fransız düşünür Alfred Fouille'dur. Kendisi kendi milletinin düşünce yapısının âdeta tomografisini çekercesine şu
Sayfa 62
Reklam
Ahlaki natüralizm olgu-değer problemini de görmezden gelmektedir. Onlar için iyilik ile sıcaklık, kötülük ile dikdörtgen olma nitelikleri aynı kategoridedir. Bu, sağduyuya oldukça aykırıdır. Durumun zorluğunu fark eden ama objektif ahlaktan da vazgeçemeyen kimi ahlak filozofları, ahlaki nonnatüralizmi geliştirmişlerdir. Buna göre ahlaki nitelikler, doğal niteliklerden farklıdır ve kendilerine has bir varlıkları vardır. Fakat bu görüş de kendine has zorluklara sahiptir. Her şeyden önce Mackie'nin dediği gibi bu tür doğal-olmayan nitelikler tuhaftırlar. Ek olarak, tuhaf olan bu nitelikleri algılamak için bir başka tuhaf meleke evrimleştirmemiz gerekir ki bu sezgi melekesi de tuhaftır. Zira olgular dünyasına ait olan bu sezgi melekesi, olgular dünyasını aşarak doğal-olmayan nitelikleri de algılamaktadır. Ayrıca, Platonik idealar gibi kendinden menkul ahlaki nitelikler öne sürmek, Sharon Street'in gösterdiği üzere Darwinci evrim ile bağdaşmamaktadır. Zira hasbelkader evrimleşmiş bir sezgi yetisi, nasıl olur da iyiyi ve kötüyü başarıyla takip edebilir? Bir diğer problem, bu ideaların milyonlarca yıl boyunca insanın tam da bu şekilde evrimleşmiş olmasını beklemeleridir. Ahlaki nonnatüralizm, bizden birçok "kozmik tesadüf'e inanmamızı talep eder. Buna inanmak güçtür.
Sayfa 394 - İstanbul YayıneviKitabı okudu
204 syf.
·
Puan vermedi
·
8 günde okudu
İNSANI HAYALİN DERİNLİKLERİNE GÖTÜREN KİTAP: A’MÂK-I HAYAL
" İlim ilim bilmektir, İlim kendin bilmektir, Sen kendini bilmezsin, Ya nice okumaktır?…" - Yunus Emre Bu inceleme belki de yazmakta en çok zorlanacağım incelemelerden biri olacak: Filibeli Ahmet Hilmi’nin kaleme almış olduğu A’mâk-ı Hayal. A’mâk-ı Hayal, edebiyatımızın ilk felsefi ve gerçeküstü romanıdır. Bu yönüyle eser
A’mâk-ı Hayal
A’mâk-ı HayalFilibeli Ahmed Hilmi · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202117bin okunma
Psikiyatri sahte bir idolü, gerçekte var olmayan bir şeyi taklit ediyor.
“Psikiyatri sahte bir idolü, gerçekte var olmayan bir şeyi taklit ediyor. Doktorlar, gerçekleri keşfetmekten çok kendi geliştirdikleri ve görüs birliği içerisinde kabul ettikleri modellerde gözlemlediklerini standartlaştırıyorlar. Ayrıca belirtileri tedavi ettikleri durumlar, gerçek hastalıklardan çok daha sık yaşanıyor. Psikiyatrik durumların daha az objektif olduğunu ya da elle tutulur gerçeklere daha az dayandığını düşünüyoruz, çünkü böyle olduklarını düşünmemize neden olacak sayılara ya da görsellere henüz sahip değiliz.” -Roy Grinker, Kimse Normal Değil, Okuyan Us Yayınları, syf: 36
Bir insanın zekasını, yanındaysanız iltifat olarak, uzaklaştıkça hakikat olarak görürsünüz. İnsan fıtrat olarak, yanındakinin, sahip olduğunun, emin olduğunun kıymetini bilmez. Mesafe açıldıkça objektif görüş artar.
Reklam
196 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.