Utanmak? Ne garip bir duygu utanmak ama ne kadar insanca. Sanırım insandan başka hiçbir canlı utanmayı bilmiyor. İnsanların da hepsi değil, yalnızca bir kısmı, yani utanacak kadar insan kalanlar başarabiliyor bunu.
«Yüzyılımızın sonlarında, yaşayabilmek için her türlü hayvanlığa başvuruyordu insanlar; onur da, iyilik de, duygu da fırlatılıp atılmıştı. Yaşama sevinci yok olmuştu önce. Sonra sevimlilik.»