… 200 yıl boyunca unuttuğumuz şey, “kendimiz olmak’’tır.
…“kendisi olamamak“ sorunun temelinde ne var? Birbiriyle ilişkili üç kavram: “ itikat, itimat, istinat.“
… Yeni ordular, yeni kurumlar, yeni okullar, yeni usuller oluşturduk, ama onlar “özgün” değildi. Yani “bize ait yeni “değil, “bizim için yeni “şeylerdi.
..batılı hayat tarzını, alfabeyi,müziği, kıyafeti,siyaseti tamamen alarak kurtulabiliriz düşüncesi yaygınlık kazandı.“Artık ne olursa olsun eski gitsin de yerine ne gelirse gelsin”yaklaşımı koskoca bir uygarlığı parya haline getirdi.
… maddi gücümüz artarken, ekonomimiz, Okur-Yazarımız, devlet gücümüz artarken bile bizi zayıf kılmaya devam ediyor.
…Açık ki,asıl mesele “güç“ değil, “kişilik “tir.
.