Kibir ve ilâhî huzurdan kovulma.
Yüce Allah, meleklere, kendisini yüceltmeleri ve zatına saygı göstermeleri için bu yeni varlığa secde etmelerini emretti. İblis dışında emre itaat edildi: "Hani biz meleklere (ve cinlere) "Adem'e secde edin" demiştik. İblis hariç hepsi secde etti. O, yüz çevirdi ve büyüklük tasladı, böylece kâfirlerden oldu." (Bakara, 34) İblis, Adem'e niçin secde etmedi? "Ben ondan daha üstünüm. Çünkü beni ateşten, onu çamurdan yarattın, dedi." (A’raf, 12) O halde şeytanı secdeden alıkoyan, kibirdi. Peki, sonuç ne oldu? Yaptığının karşılığı, acı verici bir azap, lanet, Allah'ın rahmetinden kovulma ve cehennemde ebedi hapis cezası oldu: "Allah buyurdu: Haydi, yerilmiş ve kovulmuş olarak oradan çık!" (A’raf, 18)
Birara R.M.Nixon'a çok benzediği için ün kazanan bir patlıcan bile oldu. Peki ama bundan nasıl bir sonuç çıkartmamız gerekiyor? Bu görüntüler ilahi veya dünya dışı müdahalelerin eseri midir? Yoksa Cumhuriyetçiler patlıcanların genetik yapısıyla mı oynuyor?
Sayfa 84 - Say YayıneviKitabı okudu
Reklam
Neden Ateistim? Son dönemde inançlı camianın tekrar tartışmalarla gündeme gelmesi üzerine kendi açımdan neden Ateist olduğum değerlendirmesi gerçekleştirdim ve bu değerlendirmemi paylaşmak istiyorum. Şimdi neden ateist olduğumu 5 madde içerisinde özetleyeceğim. 1. Eğer bir tanrı varsa ve bu tanrı bizimle iletişime geçtiyse, benim bu mesajın
BEGENİLME ARZUSU VE İLGİ AÇLIGI Çocukluğumuzda bize yeterince verilmeyen duyguları, büyüdüğümüzde bir şekilde elde etme çabası içerisinde bir çok rollere bürünüyoruz. Elbette her insan beğenilmek, ilgi görmek, kabul görmek ister. Biz insan doğası olarak bunları isteriz. İstemek zorundayız. Belkide insanlığımızı bu duyguların katkısıyla da
W/SSENSCHAFTSLEHRENİN GENEL Bölüm 1 KAVRAMI ÜZERİNE §1. Wissenschafts/ehreninVarsayımsal [Hipotetik] Kavramı Bölünmüş tarafları birleştirmenin en emin yolu, üzerinde anlaştıkları şeyle başlamaktır. Felsefe bir b!'limdir. Felsefenin tüm tanımları bu noktada birleş­ mekle birlikte, bu bilimin nesnesikonusunda ayrılırlar. Peki, ya bu it­ tifak
Felsefi akıl, bugüne dek gerçekleştirdiği tüm insani ilerlemeyi, aklın huzur bulduğu herhangi bir yerin tekin olmadığı yolundaki kuşkucu gözleme borçlu ise; ve eğer felsefi aklın yakın zamanda eleştirel uğ­ raşı yoluyla gerçekleştirdiği dikkate değer gelişmesini, bizzat ünlü kaşifi1 kuşkuculuğa borçlu olduğunu açıkça itiraf ettiyse; ve eğer bu­
Reklam
1.000 öğeden 21 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.