Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Sosyalist hareket olsun, yurttaşlık hakları hareketi olsun tüm radikal hareketlerde, kadın bedeninin cinsel sömürüsü sık rastlanan bir durumdur.
Sayfa 39 - bgst Yayınları, pdfKitabı okuyor
“Feminizm, kadınların insan olduğunu iddia eden radikal bir fikirdir.”
Sayfa 136 - marie sheer
Reklam
6orların sonlarındaki ve 70'lerin başlarındaki feminist aktivistler, biz kadınların 90'larda üremeye dair haklarla ilgili bir mücadele yürütmek zorunda kalacağımızı tahayyül edemezlerdi. Feminist hareket, görece az risk içeren doğum kontrol yöntemlerini kabul ettirmenin yanı sıra, güvenli ve yasal kürtaj hakkını kazandıran bir kültürel
Sayfa 42 - bgst yayınları
Kürtaj meselesi, kitle medyasının ilgisini çekti; çünkü Hıristiyanlığın köktenci düşünce biçimine gerçekten de meydan okudu. Bir kadının varlık nedeninin çocuk yetiştirmek olduğu düşüncesine doğrudan karşı çıkılıyordu. Kürtaj meselesi, toplumun ilgisini kadın bedenine öyle bir yöneltti ki başka hiçbir mesele bu konuda daha başarılı olamazdı. Kiliseye doğrudan kafa tutuyordu. Sonraları ise kitle medyası, feminist düşünürlerin dikkat çektiği, üremeyle ilgili diğer bütün meseleleri genellikle görmezden geldi. Kadınların sezaryenden ve rahmin alınmasından dolayı çektikleri zorluklar kitle medyası için merak uyandırıcı meseleler değildi. Çünkü bunlar, kadınların bedenini kontrol altına alan ve bu bedenlerle ne yapmak isterse onu yapan kapitalist, ataerkil, erkek egemen tıp sistemini gündeme getiriyordu. Bu alanlardaki toplumsal cinsiyet adaletsizliğine odaklanmak, fazlasıyla muhafazakâr ve çoğunlukla anti-feminist duruşunu bugün de sürdüren kitle medyası için, fazla radikal bir adım olurdu.
Sayfa 42 - bgst yayınları
Sosyalist hareket olsun, yurttaşlık hakları hareketi olsun tüm radikal hareketlerde, kadın bedeninin cinsel sömürüsü sık rastlanan bir durumdu.
bgst yayınları
Feminist hareket yurttaşlık hareketinin ve cinsel özgürleşmenin izini takip ettiği için, o dönemde kadın bedeni etrafındaki meseleleri ön plana almayı daha uygun buldu. Kitle medyası, feminist hareketi Amerikan güzellik yarışmasının kutlama töreninde sutyenlerini yakan kadın] arla başIayıp kürtaj sıralarında bekleşen kadınlarla devam eden bir hareket olarak sunmayı tercih etti. Oysa ki hareketin oluşumuna hız katmış ilk meselelerden biri cinsellikti ve burada söz konusu olan kadınların cinselliklerini ne zaman ve kiminle yaşayacaklarını seçme haklarıydı. Sosyalist hareket olsun, yurttaşlık hakları hareketi olsun tüm radikal hareketlerde, kadın bedeninin cinsel sömürüsü sık rastlanan bir durumdu.
bgst yayınları
Reklam
Hem geleneksel 'kadın' değerleri savunan feminizm karşıtları hem de kadınlığı erkek nitelikler karşısında yücelten radikal feministler temel rasyonel/irrasyonel düalizmini ve onun, erkek ve kadın 'doğa'sı betimlemesini benimserler.
Sayfa 74
Eğer feminizm radikal talepler öne sürerse ve bunları hayata geçirmeyi başarırsa sistem için gerçek bir tehdit halini alacaktır. Ama üretim araçlarını ya da çalışma koşullarını ya da insanların birbirleriyle olan ilişkilerini yeniden örgütlemek için yeterli olmayacaktır. Bu nokta yeterince tahlil edilmemiştir ve bunun nedeni aktif feministlerin çoğunlukla mücadelelerini politik sistem içinde yürüten orta sınıf kadınları olmalarıdır.
Sayfa 24
Radikal kadın gruplan, kız kardeşliği inşa etme ve kadınlar arasındaki feminist politik dayanışmayı sürekli kılma davasına olan bağlılığımızı bugün de sürdürüyorlar. Irk ve sınıflar ötesi bir bağ oluşturma çabamız devam ediyor. Şu gerçekliği teyit etmek üzere cinsiyetçilik karşıtı düşünce ve pratiği hayata geçiriyoruz*. Kadınlar birbirlerini tahakküm altına almadan kendilerini gerçekleştirebilir ve başarıya ulaşabilirler. Şanslıyız; yaşadığımız her gün kız kardeşligin somut anlamda gerçekleşebilir olduğunu, kız kardeşliğin hâlâ] güçlü olduğunu biraz daha fark ediyoruz.
bgst yayınları
Teminist kadınların, özellikle de sınıfsal üstünlüğe sahip beyaz kadınların, ev işleri için yardımcı tutmanın uygun olup olmadığım tartıştıklarım hatırlıyorum; daha az imtiyazlı kadınların ezilmesine ve küçük düşürülmesine ortak olmayacak bir yol bulmaya çalışıyorlardı. Bu kadınlardan bazıları, işe aldıkları kadınlarla geniş bir eşitsizlik
bgst yayınları
Reklam
Feminist hareketin başlamasında çok önemli bir yer tutan politik “kız kardeşlik”, siyasi görüşü ne olursa olsun her kadının feminist olabileceğini öne süren yaşam tarzı üzerine temellendirilmiş feminizm anlayışının radikal feminist politikayı gölgede bırakmasıyla, 19Bo'lerin başında unutulmaya yüz tuttu. Bu tarz bir düşünüşün feminist teori ve pratiğin, feminist politikanın altını oyduğunu söylemeye gerek yok elbette. Feminist politika, herkesin uğradığı cinsiyetçiliği, cinsiyetçi sömürüyü ve baskıyı yok edebilecek güçte bir kitlesel hareketi mümkün kılacak stratejileri tekrar tekrar hayata geçirip kendisini yenilediğinde, bilinç yükseltme de yeniden ilk zamanlardaki önemini kazanacak. Topluluklar arasında, buluşmalarındaki modeli etkili biçimde taklit eden, sınıf, ırk ve cinsiyet farkı gözetmeksizin herkese feminist düşüncenin mesajını ileten bilinç yükseltme grupları olacak. Paylaşılan kimliklere dayalı gruplar ortaya çıkabilse de, her ayın sonunda bireyler karma gruplar içerisine alınacaklardır.
Sayfa 19 - bgst yayınları
akademi, sınıf imtiyazına dayalı bir yerdi ve "hep de öyle kaldı. İmtiyazlı beyaz orta sınıftan gelen ve sayıca üstün olan kadınlar, her zaman çağdaş feminist hareketin radikal liderleri arasında yer almasalar da, dikkatleri üzerlerine çektiler; çünkü egemen medya mücadelenin temsilcileri olarak onları gösteriyordu. Hareket ana akım medyanın dikkatini çekmeye başladıkça, devrimci feminist bilince sahip kadınlar görünürlüklerini kaybettiler. Birçoğu lezbiyendi ve işçi smıfındandı. Kadın araştırmalarının, aslen muhafazakâr bir şirket yapılanması olan üniversitelerde yerini sağlamlaştırmasıyla birlikte bu kadınlar da tümüyle yerlerinden edilmiş oldular. Toplumsal değişimi gerçekleştirmeyi amaçlayan feminist düşünce ve stratejilerin yayıldığı ilk adres olarak bilinç yükseltme gruplarının yerini kadm araştırmaları dersliklerinin alması, hareketin kitlesel potansiyelini yitirmesine neden oldu.
Sayfa 18 - bgst yayınları
Irkçı zihniyet sebebiyle beyaz erkeklerin, beyazların hakimiyetini sürdürmeye hizmet ettiği sürece kadın haklarını dikkate almaya neden daha istekli olduğunu anlamak kolaydı. Şunu asla unutmamalıyız ki beyaz kadınlar özgürlük taleplerini yurttaşlık haklarının ilanından sonra, tam da ırk aynmcılığı sona ermek üzereyken ve siyahların, özellikle de siyah erkeklerin işgücünde beyaz erkeklerce eşit haklara sahip olmaya başladıkları sırada ortaya koymuşlarpır. Öncelikle işgücünde kadın-erkek eşitliğine odaklanan radikal feminist düşünce, çağdaş feminizmin radikal esaslarına gölge düşürdü. Oysa bu esaslar, reform çağrısı yapmanın yanı sıra ABD ulusunun temelden cinsiyetçilik karşıtı bir ulus haline gelebilmesini sağlamak üzere toplumu baştan sona yeniden yapılandırmayı da amaçlıyordu.
Sayfa 16 - bgst yayınları
Aslına bakılırsa, erkek tahakkümüne öfkeyle karşılık veren ilk feminist aktivistler arasında erkek karşıtı duygular gerçekten de yaygındı. Adaletsizlik karşısındaki bu öfke, kadm kurtuluş hareketinin yaratılmasında itici güç oldu. Büyük kısmı beyaz olan erken, dönem feminist aktivistlerin erkek tahakkümünün doğası konusunda bilinçlenmesi, sımfçılık ve ırkçılık karşıtı çevrelerde erkeklerle birlikte çalışırken gerçekleşti. Bu erkekler bir yandan dünyaya özgürlüğün önemini arılatırken, diğer yandan da kendi saflarındaki kadınları eziyorlardı. Sosyalizm adına birçok beyaz kadın, yurttaşlık hakları ve siyahların özgürleşmesi adına birçok siyah kadın, ya da yerli haklan adına birçok Yerli Amerikalı kadın mücadelede yer almış olsa da, erkeklerin liderliği kaptırmak istemediği ve kadınlardan kendilerini takip etmelerini talep ettiği açıktı. Radikal özgürlük mücadelelerinde yer almak, ilerici kadınlarda direniş ve isyan ruhunu uyandırarak onları günümüz kadın kurtuluş hareketine yöneltti.
Sayfa 13 - bgst yayınları
206 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.