"Aydın olmak ,efendiler gibi giyinmek yada boyna kolalı bir yaka,kafaya şık bir şapka takmak denek değildir.aydın olmak,halkın beyni olmak demektir. Sizler halkın aklını,iradesini,kuvvetini,halkın vicdanını uyamdırmakla yükümlüsünüz.halkın bilincini uyandırmakla...
Halka,köylüye,işçiye,toplumun alt kesimlerine nasil daha iyi yaşayabileceklerini ,daha iyi bir hayata nasıl sahip olabileceklerini öğretmekle yükümlüsünüz.
Onlara nasil çalısmaları gerektiğini öğretin. Onlara yoksul olsa da sağlıklı bir yaşamı nasıl düzenleyeceklerini öğretin. Kendilerinin ve çocuklarınım sağlıklarını nasıl koruyacaklarını öğretin.
Unutmayın ki halkınızın cehaleti,edepsizliği,pervasız ayyaşlığı,hastalıkları,yoksulluğu,bunların hepsinin ayıbı ve suçu sizindir"
"...mektubun geldi.çok teşekkür ederim.dün sana üç şiir gönderdim.Biri ,kabul edersen,düğün hediyem olsun .orada olsaydım ,iistabul'un bütün çiçeklerini angaje eder, bineceğin trene ayrı bir çiçek katarı takardım...(23 Nisan 1955)"