Herkesin ne olursa olsun hayatta kalmak için savaşım verdiği bu dünyada, ölmeye karar verenleri anlamak kolay mı? Kimsenin kimseyi yargılayacak durumu yok. Her insan kendi bilir çektiği acının boyutlarını ya da yaşamında anlamın hepten yok olduğunu.
İnsan her şeyi anlayabilecek durumdadır: Dünyayı saran esirin nasıl titreştiğini de , güneşte neler olup bittiğini de ; ama bu insan , başka bir insanın burnunu neden başka türlü sildiğini anlayamaz.