Bazen birini kaybedersin, bazen parayı ya da değerli bir şeyi, bazen kendini kaybedersin. Ama en aptalcası, zaman kaybedersin. Bu kaybettiklerini geri alabileceğin zamanı...
Aç gözlerini ve çıkar ruhunu yataktan. Bir süredir komadasın biliyorsun değil mi? Ve kusura bakma eğer " beş dakika daha uyuyayım lütfen" diyeceksen kimsenin umrunda değil. Gömül yatağına, piramitine. Ya da kalk gör, bak nerede neler var. Bu dünya sana ne saçmalıklar sunabilir. Hadi...
"Bizim halk zayıflığı sevmiyor. Bir ortamda mütevazı olmaya kalkarsanız saygı hemen azalmaya başlar, hissedersiniz."
Nuri Bilge Ceylan
Neden gösterilen kibarlık amiyane tabirle eziklik olarak algılanıyor. Neden insanlar bu kadar kötü, neden siz saygı gösterirken karşınızdaki insanlar bu kadar umursamaz, neden siz karşınızdaki insanlarla ilgili size ait bir sorumluluğu asla unutmaz hatta uykularınızı kaçıracak kadar düşünürken muhatap olduğunuz insanlar sizin merakla beklediğiniz olayı unuttum kusura bakma gibi basit bir cümleyle bertaraf eder? Herkese böcek gibi mi davranmak gerek, hakkınızı almak için hep kavga mı etmek gerek? Hep sesin çok çıkması mı gerek ne gerek?