"Demokrasi yönetimi genel olarak küçük devletlere; aristokrasi yönetimi orta devletlere;monarşi yönetimi de büyük devletlere elverişli gelmektedir.Bu kural doğrudan doğruya ilkeden çıkmaktadır.Ama kural dışında kalabilecek bir sürü durumu nasıl sayıp dökelim?"
"İnsanın toplum sözleşmesiyle yitirdiği şey,doğal özgürlüğü ile isteyip elde edebileceği şeyler üzerindeki sınırsız bir haktır.Kazandığı şeyse,toplumsal özgürlükle,elindeki şeylerin sahipliğidir."
"Bir cisim düşüşünün yüksekliği daima son durumu ile başlangıçtaki durum arasındaki mesafe ile ölçülür. Milletlerin ve devletlerin durumu da böyledir.Durum dahası ilk yükseklik bu sebeple kesin bir önem kazanır.Eğer düşen nesne ortalamanın üstündeyse derin bir düşüş veya çöküşü açık olarak görmek mümkün değildir.Bunun içindir ki imparatorluğun yıkılması düşünen veya hissetme yeteneğine sahip olan kimselere oldukça acı ve müthiş gelir."
"Bir sonbahar gününün berrak ışığı altında açık bir zihinle oturduğum şu anda bile yaptıklarımın saçmalığını kendime açıklayamıyorum.Gereksiz bir tehlikenin içine atıldığımı varlığımın her zerresiyle biliyordum,fakat bir önsezi inceden bir delilik gibi kanıma karışmıştı bir kere."