Devasa boyuttaki piramitlerin üstünde etrafı izlerken, ziyaretçilerin çoğunun yaşlı olduğunu görmüştüm mesela. Tepeye çıkarken yorgunluktan neredeyse canları teslim edecek kadar yaşlı insanlardı bunlar. Aynı durumu antartika seyahatimde de gözlemlemiştim. Gemideki doksan altı ziyaretçinin çoğu yetmiş yaş üstüydü. Karaya çıkıp karlar üzerinde yürürken, onların bir adımına karşılık gençler üç adım atıyordu. BU YÜZDEN GENÇKEN GEZEBİLDİĞİM İÇİN HEP ŞÜKRETTİM.
“Sana dürüst davranmak istiyorum “ diyen birisi nasıl çürümüş ve sahtekârdır. Ey insan, sen ne yapıyorsun? Bunu söylemene gerek yok. Dürüstlük kendiliğinden anlaşılmalı. Yüzünde yazmalı, sesinde çınlamalı. Tıpkı sevgilinin, sevgilisinin bir bakışında her şeyi anlayabilmesi gibi dürüstlük baktığın an gözlerinden taşmalıdır. Kötü kokan bir insanın yanından geçerken fark edilmesi gibi hemen anlaşılmalıdır sade ve dürüst bir insan.