Instagram sayfasından takiplerken keşfetmiştim kitabı. Bir hevesle aldım, okudum. Yani beğendim ama sanki daha çok beni cezbetmesini beklemişim. Sanki aradığımı bulamamış gibiyim... Okunur mu okunabilir tabii, ilginç bilgiler yer alıyor. %50 ile tavsiye edebilirim...
Kitabı nasıl yorumlasam bilemedim. Açıkçası Kutlu'nun birkaç hikaye kitabının yanında bu kitap biraz sönük kalmış ya da sönük yerine, sonu kendi açımdan tatmin edici olmamış diyebilirim. Kitapta Nezaket
Albeni'nin yaptığı çoğu şeyi alkışlıyoruz, destekliyoruz. Sonunda ise düzenlediği ödül töreninin neye dönüştüğünü gören düşünceli ama maneviyatı bulmuş bir kadın çıkıyor karşımıza. Tabii yazara göre güzel bir son olabilir, kaldı ki kötü bir son demiyorum bana göre de güzel, her şeyi
bırakıp ezan sesine koşması gibi. Nezaket'in daha sonraları ne yaptığını da merak ediyor insan... Belki de yazar bu sonla, aslında her şey fani, gelip geçici demek istemiştir. Kutlu'nun hikayelerinde maneviyatı desteklediğini biliyoruz çünkü. Nezaket'in de bunları bir kenara atıp,
annesinin onu bir türlü alıştıramadığı namaza bu sıradışı ödül töreninin yardımıyla kavuşacak izlenimini vermek istemiştir. Kim bilir...
Alevilik hakkında kısa ve öz bir kitap diyebilirim. Kızılbaş isminin nereden geldiği, Bektaşiliğin Gelişimi, Hacı Bektaş-i Veli, Geyikli Baba ve daha bir çok konu. Benim bazı konulardaki merakımı giderdiği için tavsiye edebilirim.
Çoğumuzun Üstat olarak kabul ettiği şairin bu harikulade kitabı, kesinlikle okunması gereken bir şiir kitabı. Özellikle "Allah" ve "Ölüm" bölümlerindeki şiirler beni derinden etkiler.
Üniversite yıllarımda, Eski Türk Edebiyatı hocamızın tavsiyesi ile aldığım bir kitaptı. Divan Edebiyatı ile ilgili anlamadığım çoğu kavram, bu kitap ile anlaşılır hale gelmişti benim için. Artısı var, eksiği yok. Tavsiye edilir.