demek ki faşistin Almanı da Türkü de aynıydı. insani hiçbir değerleri yoktu. devleti korumak için yapılan her türlü eylem mübahtı. devlet ne yaparsa yapsın, o da mübahtı. çünkü devlet mübahtı.
her gün dünyaya açık ol, düşünmeye hazır ol; söyleneni söylendiği için kabul etmeye hazır olma, okuduğunu yeniden okumaya eğilimli ol. her gün sorgula, sor ve kuşku duy. sanırım en gerekli olanı kuşku duymaktır.
tolstoy’da kitap yazdı, adolf hitler de. sorun yazıda değil, kimin ne amaçla yazdığında. tanrı bile kendini yazıyla anlatıyor. iyi ama yazının icadından önce tanrı yok muydu?