Yaşam entelektüel kavramlarla açıklanamaz. Konfüçyüs'ün de çok uzun zaman önce söylediği gibi: "Yaşam hakkında son derece bilgisizken ölümü bilebilir miyiz?"
Sayfa 129·Kitabı okuyor
Alıntı
SON...
Bəxtimiz gətirəcəkmi? Bir də, vaxtımız varmı?
Sayfa 159 - Qanun Nəşriyyat·Kitabı okuyacak
Reklam
Bir anı, bir yaşam dilimini aynen yakalamak gibi çılgın ve giderek uzaklaşan bir umutla, kat edilen yolu doğrulayacak, bu yarışı sürdürmenin anlamsız zorunluluğunu bağışlayacak, kabul edilmesi mümkün olmayan bozgunlarla dolu bir mücadele.
Sayfa 189·Kitabı okuyor
Yalnızsın
Bir akşam ışıkların dağlara güldüğünü Bir akşam bulutların seyre döküldüğünü Görürsün hasretiyle sabah ezgilerinin Bir akşam gözlerin ufka dalar pek derin Kuşlar öter, uçuşur, yeşil dallara konar Umutlar yaprak yaprak alevlenir de yanar Son mutluluk sesleri dökülür dudaklardan İnsanlar gölge gibi çekilir sokaklardan Rüzgar okşamaktayken anne gibi tenini Gecenin kollan sessizce yakalar seni Anlarsın gözlerinin dolup boşaldığını Anlarsın yalnızlığı ve yalnız kaldığını Şiir bittikten sonra kendime kızmıştım. "Sen asla yalnız olamazsın demiştim. Sana şahdamarından daha yakın olan Rabbin var. Kalabalıklar içinde tek başına kalsan bile yalnız değilsin, olamazsın!"
Alıntı
“Ne kadar uzun yaşarsak o kadar az anlıyoruz diyen kimdi?”
Sayfa 140·Kitabı okudu
Edebiyat
Son mektup
Ey yar, bu mektubu aldığın demde Kara topraklara verdim kendimi... Herşey bana engel oldu alemde, Bir çoşkun nehirdim, yıktım bendimi. Benim gönlüm doğusundan deliydi; Başka dünyaların saşkın seliydi... Bunun böyle olacağı belliydi... Her şey biter sel yerine döndü mü... Dünya durmaz, bahar olur, kış olur, Belki senin gözün yaş olur, Ben garibim, benim gönlüm hoş olur, Sevdiklerim ayda yılda andı mı... Yıldız olur sana ışık tutarım, Bülbül olur pencerende öterim. Yer altında belki rahat yatarım Yer üstünde çektiklerim dindi mi... Şimdi yaşamayı tatlı bulursun, Koşarsın, gülersin, tez yorulursun, Bir gün olur yine bana gelirsin Deli gönlün yaşamağa kandı mı...
Sayfa 192
Şiir
Reklam
Reklam