Gözleri görmeden inci taneleri yazmak ...
Görme yetisini tamamen yitirmesi değiştir 1954 yılının bahar aylarında bir kaza sonucu gözlerini tamamen yitirince birkaç başarısız göz ameliyatının ardından 1955’te vapurla tek başına Marsilya’ya, oradan Paris’e gitti. 6 aylık tedavi başarılı sonuç vermeyince yurda döndü. Görme yetisini tamamen yitirdiğinden dolayı bir süre bunalıma girdi ancak
Mevcut dünyada oluşturulan genel paradigma, bizlerin oluşturduğu paradigma değildir. Dünyayı yönetenlerin bizlere öngördüğü paradigmadır. Bu paradigmaya İhsan Fazlıoğlu hocamızın tabiriyle “Metafizik çanak” diyebiliriz. Insana, tabiata, Tanrıya bakış paradigması. Genel paradigmaya uygun olarak ülkeler için programlar geliştirilir. Daha sonra
Sayfa 258Kitabı okudu
Reklam
Yurttaşlar temsilcilerini, başka değişiyle yönetim organının en etkili üyelerini doğrudan kendileri seçmeye başlayınca, bu temsilcilerin hemen yalnız seçmenlerinin duygularını dile getirmeye özen göstermemesi, seçmenlerin de bu uysallığı onlardan bir ödev gibi istememesi olanaksızdır. Söz konusu olan, bu iki yan arasında bir vekillik sözleşmesi değil midir?
Sayfa 120Kitabı okudu
Rousseau'nun öğretisinin temelinde de bunlar vardır; bizim meclis uygulamalarımızın temelinde de, aşağı-yukarı aynı düşünceler bulunmaktadır. Bu yüzden bunların nedenlerini bilmek son derecede önemlidir. Kuşkusuz düşüncelerde bir yanılmadan ileri geldiklerini, bayağı bir mantık yanlışı olduklarını, bu yanlışı düzeltmek için onu dile getirmenin, kanıtlı olarak göstermenin, o düşüncelere geri dönülmesini eğitimle, uygun öğütlerle önlemenin yeterli olacağını söylemek kolaydır. Ama bireylerin yanlışları gibi toplumların yaptığı yanlışların da nesnel nedenleri vardır ve onları düzeltmek, ancak o nedenler üzerinde etkide bulunarak olanaklıdır. Renk körlerinin renkler konusunda yanılmaları, onların görme organlarının bu yanılmaya neden olacak biçimde yapılmış olmasından dolayıdır; istendiği ölçüde uyarılsınlar, her şeyi gördükleri gibi görmekte süre gideceklerdir. Bunun gibi, eğer bir halk devletin rolünü, onunla girmek durumunda olduğu ilişkilerin niteliğini böyle tasarlıyorsa, toplumsal durumda bu yanlış tasarıma yol açan bir şey var demektir. Bu organik yapı değiştirilmedikçe, hiçbir azarlama, hiçbir çağrı, o yanlışı ortadan kaldırmaya yetmez. Kuşkusuz hastaya rahatsızlığını ve bunun yol açtığı sakıncaları açıklamak yararsız değildir, ama iyileşebilmesi için onun koşullarını kendisine göstermek gerekir ki onları değiştirebilsin. Böyle değişimler ise güzel sözlerle olamaz.
Sayfa 119Kitabı okudu
Bir devlet hem demokratik, hem de güçlü biçimde örgütlenmiş olabilir. Gerçek özellikleri iki tanedir: 1) Yönetim bilincinin daha geniş olması. 2) Bu bilinç ile bireysel bilinç kitlesi arasında daha sıkı iletişim olması.
Sayfa 112Kitabı okudu
Devlet, gerek yönetim yoluyla, gerek seçimler aracılığıyla, toplumun en uzak ve en karanlık katmanlarında bile neler olduğundan bilgilenir; bunlar da siyasal çevrelerde olup biten olayları öğrenirler. Yurttaşlar oralarda geçen kimi görüşmelere uzaktan tanık olur, kararlaştırılan önlemleri bilir ve onların yargıları ile düşüncelerinin sonucu özel yollarla devlete ulaşır. İşte demokrasiyi oluşturan şey, gerçekten de budur. Devlet başkanlarının ya da yöneticilerinin şu ya da bu sayıda olmasının pek önemi yoktur; temel önem taşıyan ve belirleyici olan şey, bunların toplumun bütünüyle nasıl iletişim kurduğudur.
Sayfa 109Kitabı okudu
Reklam
260 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.