Korku, acı, öfke, kaygı, hayal kırıklığı, suçluluk, aşırı yüklenme, yalnızlık, üzüntü, kıskançlık, haset, bunalmış/bıkkınlık, karamsarlık.
Bu duyguları sık sık yaşayan birisi maalesef ya çok az özgüvene sahiptir ya da özgüvensizdir. Devamında olan şeyin adı sorumluluğu reddetme halidir. Yani özgüvenim düşükse sorumluluk almayı reddederim. Böylece hiçbir şey yapmayan birine dönüşürüm. Bu negatif duygularla nasıl baş edeceğimi bilmezsem özgüvensizlik her yerimi sarmaya başlar. Bizim ilk yapmamız gereken şey bu negatif duyguları kendimiz için kullanmayı öğrenmek, kendi özgüvenimizi inşa etmektir. Böylece güçlü birine dönüşürüz. Gel ilk negatif duygu ile başlayalım.
Ben negatif desem de o negatif duygunun aslında pozitif bir mesajı olduğunu da biliyorsun artık değil mi?