Özlem, öyleyse, yalnızca 'bencil' bir duygu mudur?
Özlemek, birisini ben'im yanında isteyip bulamamaktan kaynaklanır; ama, istenen o'dur: herhangi bir başkası -ben'im, yanında olduğumda o'nunla yapmak istediklerimi yapabileceğim biri- değil.
Ben'den kaynaklanır ama o'na yöneliktir.
Ben, o'nu duyarım, özlemde.
Gene de kendi'm için istemekte değil miyim- o'nu özlüyor olsa'm da...
Hayır: o'nu istemem isteyenin ben olmasından daha önemlidir- zaten, duyguyu duyan ben olsa da, duyguyu veren- içeriğini ve nesnesini belirleyen- o'dur.
Özler'im- ama, o'nu...
O'dur, özlediği'm-